BCC: należy rozważyć częściowe przywrócenie reklamy aptek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: BCC/ rynekaptek.pl   14-06-2016, 11:05

BCC: należy rozważyć częściowe przywrócenie reklamy aptek

Konieczny jest bardziej skuteczny nadzór nad reklamą leków i suplementów diety - ocenia BCC, przy okazji dodając, że nowo powołany w tym celu zespół mógłby zająć się także zakazem reklamy aptek.

W komunikacie prasowym BCC przypomina o powołaniu przez ministra zdrowia zespołu do spraw uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.

Zdaniem BCC, dobrze, że resort zdrowia podjął temat uporządkowania regulacji prawnych dotyczących  tak ważnego obszaru polityki lekowej państwa. Zespół powinien określić zakres zmian w dotychczas obowiązujących regulacjach prawnych.

"Leki, choć stanowią przedmiot powszechnie dokonywanych transakcji handlowych, nie powinny być w  przekazie reklamy traktowane jako zwykły towar handlowy. Opowiadamy się za rozsądnym kontrolowaniem treści i formy reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych.
W przypadku ograniczenia dotychczasowego zakresu i form reklamy, konieczne jest precyzyjne określenie skutków ekonomicznych zarówno dla rynku mediów, producentów farmaceutyków, jak również budżetu państwa" - pisze organizacja.

Dodaje, że "potrzebne jest monitorowanie takich reklam, zarówno przez Ministerstwo Zdrowia, GIS, GIF, UOKiK  oraz samorząd lekarski i aptekarski. Wszelkie prawne ograniczenia powinny nastąpić po przeprowadzeniu solidnych badań rynku. Należy wypracować skuteczne narzędzia weryfikacji zgodności treści reklam z obowiązującym prawem krajowym i unijnym".

Zdaniem BCC, każdy zakaz reklamy, bez względu na jej zakres, ogranicza swobodę przedsiębiorczości i konkurencji – niekorzystnie wpływa na rynek pracy, ogranicza dostęp obywateli do rzetelnej informacji handlowej, a także uderza finansowo w rynek reklamy i mediów. Podstawowy problem reklamy leży w jakości medialnego przekazu reklamowego i nie przestrzeganiu Kodeksu Etyki Mediów. Dlatego potrzebna jest dogłębna dyskusja na temat reklamy nie tylko leków, suplementów diety i wyrobów medycznych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH