Bezpłatne szkolenia - nowy sposób na dotarcie z reklamą

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: dziennik.pl/ rynekaptek.pl   16-06-2015, 08:41

Bezpłatne szkolenia - nowy sposób na dotarcie z reklamą

Organizatorzy szkoleń dla aptekarzy przekonują, że dzięki sponsoringowi firm farmaceutycznych kursy są bezpłatne. Problemem jest jednak towarzysząca nauce reklama leków.

Zgodnie z wymogami resortu zdrowia każdy farmaceuta musi nieustannie podnosić kwalifikacje. Za jednodniowe punktowane szkolenie musi płacić od 150 do 400 zł. W ciągu 5 lat należy zdobyć 100 pkt. Pojawiają się zatem oferty sponsorowane.

Uprawnienia do przeprowadzania szkoleń mają tylko wybrane uczelnie. Te wchodzą we współpracę z firmami, które na przykład przekazują darowiznę na rzecz organizatora. Z tego pokrywane są koszty wynajmu sal i wynagrodzenie dla wykładowców, a słuchacz nic nie płaci.

- Od przedstawicieli firm w przerwach dowiadywaliśmy się, że tabletki na gardło danej firmy są najskuteczniejsze. Były też wykłady promocyjne, które nie były punktowane i można było z nich wyjść, ale odbywały się w środku kursu, więc większość i tak zostawała – wspomina farmaceuta portalowi dziennik.pl.

Jak podaje portal, obecnie furorę robią kursy „Opieka farmaceutyczna 2015”, których organizatorami są Warszawski Uniwersytet Medyczny i agencja marketingowa G-Pharma. Sponsorami są firmy farmaceutyczne, m.in. Prenatal, Ziaja, Merck, Lekam.

Według "Dziennika" tematy szkoleń nie są zgodne z wytycznymi Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego. Niezgodny jest też czas wykładów: wynosi ok. 20–30 min. – Zgodnie z przepisami farmaceuci otrzymują jeden punkt za wykłady trwający co najmniej 45 minut, a jego treść jest zgodna z tematami opublikowanymi przez CMKP – mówi dr Zbigniew Węgrzyn z Centrum.

Jednak prof. Marek Naruszewicz z WUM, kierownik naukowy kursu, przekonuje, że jako samodzielna jednostka naukowa mają prawo do niezależności. – Każdy może szkolić według własnego uznania, oby tylko wykłady były na najwyższym poziomie – mówi. Zdaniem profesora tematy proponowane przez Centrum nie zmieniają się od lat i nie nadążają za zmianami na rynku farmaceutycznym.

Więcej: http://zdrowie.dziennik.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH