Big Pharma wydaje krocie na marketing

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: bbc, ms / rynekaptek.pl   12-02-2015, 16:07

Big Pharma wydaje krocie na marketing

Prawie wszystkie globalne firmy farmaceutyczne wydają zdecydowanie więcej na marketing i sprzedaż niż na R&D – podaje Global Research.

Z największych firm farnaceutycznych tylko Hoffmann-La Roche wydatkowała nieznacznie więcej na R&D niż na marketing i koszty sprzedaży.

Firma                                                         dochód   wydatki r&d   wydatki            zysk

                                                                                                              marketing

Johnson & Johnson (USA)                      71,3            8,2               17,5                 13,8

Novartis (Szwajcaria)                                58.8         9.9                14.6                 9.2

Pfizer (USA)                                                 51,6         6,6                11,4                 22,0

Hoffmann-La Roche (Szwajcaria)          50.3         9.3                 9.0                12.0

Sanofi (Francja)                                          44.4         6.3                 9.1                  8.5

Merck (USA)                                                44,0         7,5                9,5                 4,4

GSK (Wlk. Brytania)                                   41.4         5.3                9.9                  8.5

Astra Zeneca (Wlk. Brytania)                    25.7         4.3               7.3                   2.6

Eli Lilly (USA)                                              23,1        5,5               5,7                    4,7

AbbVie (USA)                                               18,8        2,9               4,3                   4,1

(dane w mld USD z 2013 r.)

Wiecej:  bbc.com

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH