Bloger o manipulacjach w reklamach leków

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: pieniadze.gazeta.pl/ rynekaptek.pl   27-10-2014, 10:30

Bloger o manipulacjach w reklamach leków

Niektóre reklamy sugerują, że mając grypę, nie trzeba wcale położyć się do łóżka na tydzień. Wystarczy łyknąć pigułkę na jej objawy - zauważa twórca bloga maltreting.pl.

Wytyka wytwórcom leków manipulacje zawarte w reklamach ich produktów.

Opisując jeden z dostępnych na ryku paracetamoli pisze:

"Początkowo zaintrygowało mnie wyłącznie to, czym jest tajemnicza substancja, której nazwy producent nie chce wyjawiać, posługując się określeniami "dodatkowy składnik" lub "aktywator", jednak przy okazji odkrywania tajemnicy dodatkowego składnika wyszło na jaw coś znacznie ciekawszego. Otóż wbrew zamieszczonej w reklamie informacji o "wzmacnianiu działania przeciwbólowego aż o 40 procent", tajemniczy aktywator wcale nie wzmacnia działania przeciwbólowego o 40 procent" - opisuje bloger.

"Co prawda z reklamy dowiemy się, że pojawiające się w reklamie 40% ma swoje pokrycie w formalnym dokumencie, który nazywa się Charakterystyką Produktu Leczniczego, ale w rzeczywistości wcale tak nie jest. Z Charakterystyki wcale nie wynika, że działanie przeciwbólowe jest "wzmocnione" o 40 proc.. Naprawdę. Informacja w reklamie to brednie. A w najlepszym razie nieścisłość. Ale ja wolę trzymać się wersji "brednie" - dodaje.

"Zastanówmy się, co tak naprawdę znaczy, że "działanie przeciwbólowe leku zostało wzmocnione o 40 procent". Czy chodzi o to, że lek zwalcza ból o 40 proc. silniejszy niż lek zwykły? Lek zwalcza ból w 40 proc. przypadków więcej niż lek zwykły? Lek o dodatkowe 40 proc. zmniejsza natężenie bólu w porównaniu z lekiem zwykłym? Zajrzyjmy zatem do ChPL, która jest podstawą do twierdzenia, że "działanie przeciwbólowe leku zostało wzmocnione o 40 procent". Znajdziemy w niej informację, że dzięki dodatkowemu składnikowi "równoważne zmniejszenie bólu możliwe jest po podaniu dawki o 40 proc. niższej w porównaniu do leku jednoskładnikowego" - informuje bloger.

- Chodzi więc o to, że dawka leku z tajemniczym aktywatorem vel dodatkowym składnikiem może być o 40 proc. niższa i wciąż zapewniać tak samo silne działanie, jak pełna dawka leku jednoskładnikowego. A więc jednak wszystko się zgadza? Ależ skąd - konkluduje bloger.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.