Branża farmaceutyczna liderem wydatków w telewizji

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: brief.pl/ rynekaptek.pl   28-02-2017, 09:19

Branża farmaceutyczna liderem wydatków w telewizji Produkty farmaceutyczne i leki, czyli druga pod względem wysokości nakładów reklamowych branża w Polsce, zwiększyła wydatki o 18,3 mln zł

W 2016 r. wartość netto rynku reklamy wyniosła 8 331 mln zł, wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. Jest to 3,0 proc. więcej niż w ubiegłym roku.Liderem w wydatkach na reklamę jest branża handlowa. Za nią - farmaceutyczna.

W całym 2016 r. roku na rynek reklamowy najsilniej oddziaływały branża handlowa i finansowa. Motorem wzrostów był handel. W okresie od stycznia do grudnia sektor handlowy przeznaczył na reklamę 1 311 mln zł, czyli o 225,3 mln zł więcej niż w tym samych okresie ubiegłego roku (dynamika +20,8%).

W roku 2016 największą kategorią reklamodawców były super- i hipermarkety oraz sklepy i hurtownie.

Produkty farmaceutyczne i leki, czyli druga pod względem wysokości nakładów reklamowych branża w Polsce, zwiększyła wydatki o 18,3 mln zł (+1,9 proc.) względem roku ubiegłego.

W 2016 r. wyniosły one 997,8 mln zł. Branża farmaceutyczna wciąż jest liderem wydatków w telewizji (722,2 mln zł).

Największe wolumenowe wzrosty wydatków reklamowych płynących z tego sektora odnotowane zostały w: internecie (+19,8 mln zł, dynamika +25,5%), magazynach (+6,4 mln zł, dynamika +15,5%) i telewizji (+3,9 mln zł, dynamika +0,5%).

Największą redukcję budżetów reklamowych odczuło radio - spadek o 11,4 mln zł, dynamika -9,5 proc.

Więcej: http://www.brief.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH