Branża farmaceutyczna największym reklamodawcą

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/rynekaptek.pl   30-09-2015, 11:20

Branża farmaceutyczna największym reklamodawcą Rynek farmaceutyczny przoduje w reklamie

W 2014 roku 133 reklamodawców (7 proc. wszystkich podmiotów promujących się w telewizji) wygenerowało 75 proc. wartości całego rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Wśród nich najwięcej inwestują firmy farmaceutyczne.

W latach 2008-2014, pomimo wzrostu gospodarczego o 35 proc., wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce spadła o prawie 16 proc. - wynika z raportu przygotowanego przez KPMG dla IAA Polska.

Pomimo spadku wartości reklamy Polacy wciąż są największymi jej odbiorcami - oglądalność telewizji nadal wzrasta - przeciętny Polak spędził w 2013 roku przed telewizorem 4 godziny 7 minut dziennie, podczas gdy np. Brytyjczycy oglądają telewizję o 15 minut krócej, a Niemcy o 26 minut krócej. Spada znaczenie głównych stacji TV, ale wzrasta oglądalność kanałów tematycznych.

Jednocześnie od 2010 r. wartość sektorów reklamowych firm farmaceutycznych wzrosła z poziomu 50 do 66 mln zł w roku 2014. Ustawia to te firmy na najwyższej pozycji - ich wydatki stanowią 18 proc. wartości całego rynku, a ich budżety mediowe wzrosły o 32 proc. w latach 2010-2014.

Raport „Polski rynek reklamy telewizyjnej na tle wybranych rynków w Europie. Perspektywy rozwoju i zagrożenia” został przygotowany przez KPMG w Polsce na zlecenie IAA Oddział w Polsce, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.