Branża farmaceutyczna największym reklamodawcą

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/rynekaptek.pl   30-09-2015, 11:20

Branża farmaceutyczna największym reklamodawcą Rynek farmaceutyczny przoduje w reklamie

W 2014 roku 133 reklamodawców (7 proc. wszystkich podmiotów promujących się w telewizji) wygenerowało 75 proc. wartości całego rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Wśród nich najwięcej inwestują firmy farmaceutyczne.

W latach 2008-2014, pomimo wzrostu gospodarczego o 35 proc., wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce spadła o prawie 16 proc. - wynika z raportu przygotowanego przez KPMG dla IAA Polska.

Pomimo spadku wartości reklamy Polacy wciąż są największymi jej odbiorcami - oglądalność telewizji nadal wzrasta - przeciętny Polak spędził w 2013 roku przed telewizorem 4 godziny 7 minut dziennie, podczas gdy np. Brytyjczycy oglądają telewizję o 15 minut krócej, a Niemcy o 26 minut krócej. Spada znaczenie głównych stacji TV, ale wzrasta oglądalność kanałów tematycznych.

Jednocześnie od 2010 r. wartość sektorów reklamowych firm farmaceutycznych wzrosła z poziomu 50 do 66 mln zł w roku 2014. Ustawia to te firmy na najwyższej pozycji - ich wydatki stanowią 18 proc. wartości całego rynku, a ich budżety mediowe wzrosły o 32 proc. w latach 2010-2014.

Raport „Polski rynek reklamy telewizyjnej na tle wybranych rynków w Europie. Perspektywy rozwoju i zagrożenia” został przygotowany przez KPMG w Polsce na zlecenie IAA Oddział w Polsce, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

 

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH