Branża reklamowa nie ma hamulców etycznych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Mariusz Politowicz/ rynekaptek.pl   16-06-2016, 11:27

Branża reklamowa nie ma hamulców etycznych Farmaceuta o reklamie leków

Pacjenci nigdy nie zweryfikują informacji z reklam, których celem jest przecież zwiększenie sprzedaży, a więc dochodów producenta. Formułka o konsultacji z lekarzem lub farmaceutą jest fałszywym uspokajaniem sumienia ustawodawcy i reklamodawcy - uważa mgr farm. Mariusz Politowicz.

14 czerwca 2016 r. ukazało się oświadczenie BCC pod jakże mylącym tytułem: „Konieczny jest bardziej skuteczny nadzór nad reklamą leków i suplementów diety”.

O tym, że zalewa nas reklama w/w preparatów, nie trzeba nikogo przekonywać. Nawet dziecko wie, że dorośli źle sypiają, bo nie kontrolują ruchów swoich kończyn. Woda jest głupia, bo spływa do żołądka, ale syropek jest mądry, bo spływa do płuc. Farmaceuta w aptece, parodiowany przez antypatycznego miłośnika ćwiczeń na siłowni, chce wmusić zmianę leku pacjentce rzekomo znającej się na lekach przeciwbólowych - pisze skarbnik Kaliskiej OIA i członek jej Prezydium, członek NRA, szef Zespołu ds. dyżurów przy NRA, kierownik i właściciel apteki "Pod Wagą" w Pleszewie.

O dolegliwościach stref intymnych słyszymy podczas śniadania, o hemoroidach przy obiedzie, problemach z erekcją po kolacji, a niwelowaniu skutków kaca przy każdej okazji. Wg reklam szybka likwidacja dolegliwości intymnych kobiet mija „już” po kilku dniach. Stosowanie leków i suplementów „rekomendują” w reklamach pedagodzy, fizjoterapeuci, koleżanki, sąsiadki, matki, studenci i tzw. wszyscy święci. Rzadko robią to lekarze lub farmaceuci. Ich samorządy zawodowe słusznie piętnują takie zachowania.

Profesjonaliści medyczni nie chcą i nie mogą reklamować leków. Jednakże branża reklamowa nie ma hamulców etycznych, w związku z tym kreuje postaci swojsko sugestywnych osób z naszego otoczenia. Z kolei pacjentami z natury rzeczy są osoby zdesperowane i przestraszone stanem swego zdrowia.

Po obu stronach działań reklamowych są amatorzy medyczni. Pacjenci nigdy nie zweryfikują informacji z reklam, których celem jest przecież zwiększenie sprzedaży, a więc dochodów producenta. Formułka o konsultacji z lekarzem lub farmaceutą jest fałszywym uspokajaniem sumienia ustawodawcy i reklamodawcy. Perfidną zagrywką, gdyż przeczytać ulotkę można dopiero po nabyciu leku lub suplementu, a nie przed. Wydaj, człowieku, pieniądze, a potem się martw o stosowanie. Kup  lek w sklepie, ale o poradę zapytaj lekarza (gratis?) lub farmaceutę (gratis!).

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.