Całkowity zakaz spotkań z przedstawicielami handlowymi „zbyt daleko idący”

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Gazeta Prawna/rynekaptek.pl   11-05-2009, 07:29

Wprowadzenie przez niektórych dyrektorów szpitali całkowitego zakazu spotkań przedstawicieli medycznych z lekarzami na terenie placówki jest niezgodne z obowiązującymi przepisami - ustaliła Gazeta Prawna. Takiej interpretacji przepisów nie chce i resort zdrowia.

Od początku roku przedstawiciele firm medycznych muszą uzyskiwać specjalne zgody kierowników placówek medycznych na spotkania z lekarzami. Mogą się z nimi spotykać tylko po godzinach pracy specjalistów. Nowe przepisy nie są jednak precyzyjne co w praktyce powoduje, że szpitale maja własne regulaminy dotyczące takich wizyt. Część placówek zabroniła całkowicie takich spotkań.

– Handlowcy w ogóle nie spotykają się z lekarzami na terenie szpitala. Dyrekcja postanowiła wprowadzić całkowity zakaz, bo nie chce, aby przedstawiciele medyczni zajmowali czas lekarzom, kiedy przyjmują pacjentów – mówi wypowiada się dla Gazety Prawnej Agnieszka Osińska, rzecznik prasowy Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie

Takiego zakazu kontaktu nie ma natomiast kierownictwo szpitalnej apteki. – Wcześniej przedstawiciel musi złożyć wniosek do dyrekcji o spotkanie, a ta musi się na to zgodzić. Spadła więc liczba takich wizyt w palcówce – dodaje Mariusz Miszczuk, kierownik szpitalnej apteki lubelskiego szpitala.

Zakaz spotykania się z lekarzami krytykują firmy medyczne. INFARMA, stowarzyszenie skupiające firmy farmaceutyczne, zwróciło się do resortu zdrowia do wyjaśnienie sprawy. – Uzyskaliśmy zapewnienie, że celem wprowadzenia przepisów było uporządkowanie wizyt przedstawicieli medycznych, aby nie odbywały się one w trakcie udzielania świadczeń zdrowotnych, a nie wprowadzenie całkowitego ich zakazu – mówi Paweł Sztwiertnia, dyrektor generalny INFARMY.

Resort stoi na stanowisku, że wprowadzanie całkowitego zakazu spotkań lekarzy z przedstawicielami na terenie placówek zdrowia jest niezgodne z prawem. - Przecież w rozporządzeniu nie ma o nim mowy. To niektórzy dyrektorzy poszli zbyt daleko w ich interpretacji – mówi GP Artur Fałek, dyrektor Departamentu Polityki Lekowej Ministerstwa Zdrowia.

W placówkach, które pozwalają na spotkania obowiązuje regulamin takich kontaktów. Przedstawiciele handlowi muszą przestrzegać ustalonych procedur, czyli złożyć wniosek w tej sprawie i uzyskać zgodę dyrekcji. Część placówek wciąż jednak nie przygotowała wewnętrznych regulaminów w sprawie spotkań handlowców z lekarzami. Do czasu ich przygotowania wizyty są zawieszone. Dlatego firmy medyczne szukają innych możliwości reklamowania produktów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.