Co dobrego, a co złego o opiece medycznej w mediach

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: media2.pl/rynekaptek.pl   12-05-2011, 13:26

Ponad jedna czwarta materiałów emitowanych w telewizyjnych serwisach informacyjnych ma wydźwięk negatywny.

Niewiele mniej jest jednak publikacji pozytywnych. Press-Service Monitoring Mediów zbadał przekaz medialny w tym obszarze.

Obraz Narodowego Funduszu Zdrowia w środkach masowego przekazu i problemy związane z administracją szpitali nie przekładają się na wizerunek lekarzy. Głosy krytyki słychać najczęściej w kontekście reformy służby zdrowia, zmian dotyczących refundacji leków, strajków czy limitów. Aż 56 proc. materiałów dotyczących NFZ i reformy służby zdrowia ma wydźwięk negatywny.

Tymczasem publikacje pozytywne wiążą się najczęściej z bezpośrednim udziałem lekarzy, występujących w mediach w kontekście uratowanego życia lub też zastosowania nowatorskich metod leczenia.

Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wykazało, że wizerunek lekarzy to zupełnie oddzielna kwestia. Bardzo dużo pozytywnych materiałów wyemitowano w kontekście przeszczepów, badań i chorób.

Łącznie o służbie zdrowia większość publikacji ma konotacje pozytywne bądź negatywne. Tylko niecałe 47,9 proc. z nich było neutralnych. Jednocześnie analitycy nieznacznie więcej zaklasyfikowali jako negatywne (26,4 proc.) niż pozytywne (25,7 proc.).

W ciągu roku w najważniejszych telewizyjnych serwisach informacyjnych w Polsce wyemitowano aż 626 materiałów. Pod uwagę wzięto wszystkie wydania „Faktów”, „Panoramy”, „Wiadomości” i „Wydarzeń” w 2010 roku. Najczęściej takie materiały emitował serwis Polsatu, a najrzadziej TVP1. Jednakże to właśnie „Wiadomości” miały najwyższy odsetek publikacji negatywnych. Z kolei najczęściej materiały pozytywne przygotowywali reporterzy „Panoramy”.

Medycyna i zdrowie znalazły się na siódmym miejscu spośród najczęściej poruszanych w mediach tematów - nieznacznie za gospodarką, a przed m.in. sportem, kulturą, rozrywką czy historią. Sprawy te zajmują zatem bardzo dużo miejsca w głowach Polaków i cieszą się żywym zainteresowaniem.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.