Co mówi branża reklamowa ws. zmian w reklamie suplementów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: press.pl/ rynekaptek.pl   21-09-2017, 12:36

Co mówi branża reklamowa ws. zmian w reklamie suplementów Nie będziemy protestować w sprawie nowych założeń reklamowych, bo uważamy je za uzasadnione - twierdzi branża mediowa

Zapisy w projekcie, choćby te dotyczące kary, są zbyt lakoniczne. Zakładamy wzięcie udziału w konsultacjach nad projektem w obszarach, które są niezrozumiałe – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR).

Główny Inspektor Sanitarny przedstawił projekt nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, który zawiera m.in. kwestie uregulowania reklamy suplementów diety. Nowelizacja zakłada wysokie kary nakładane na przedsiębiorców, którzy nie dostosują się do nowych przepisów.

Biorąc pod uwagę ogromne wydatki firm na promocję produktów farmaceutycznych, media są jedną z tych grup, które mogą stracić finansowo na zakazie czy ograniczeniach w reklamie suplementów. Jak zatem reagują przedstawiciele branży na zapowiedzi zmian w prawie?

Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), twierdzi, że projekt nie wpłynie na rzeczywistą podaż kampanii reklamowych suplementów diety.

- Nie będziemy protestować w sprawie nowych założeń reklamowych, bo uważamy je za uzasadnione. Jednak zapisy w projekcie, choćby te dotyczące kary, są zbyt lakoniczne. Zakładamy wzięcie udziału w konsultacjach nad projektem w obszarach, które są niezrozumiałe – mówi Tyszkiewicz dla serwisu press.pl.

- Już dzisiaj widzimy, że nowelizacja ustawy może wpłynąć na ilość reklam suplementów zamieszczonych na łamach magazynu „Zdrowie”, bo każda reklama dotycząca środków farmaceutycznych będzie wymagała wnikliwej analizy działu prawnego i dodatkowej weryfikacji. Czekamy na ostateczny kształt regulacji – powiedziała w rozmowie z „Presserwisem” Barbara Jednacz, dyrektor segmentu zdrowie i parenting w Grupie ZPR Media.

- Z biznesowego punktu widzenia ewentualne zmiany nie wpłyną w sposób zasadniczy na emisję spotów reklamowych dotyczących suplementów. Niemniej rozumiemy potrzebę uregulowania form promocji tego segmentu rynku - mówi Małgorzata Kozieł, rzeczniczka prasowa Eurozetu.

Więcej: http://www.press.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH