Co stoi za popularnością reklam wyrobów medycznych?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: GdziePoLek.pl/ rynekaptek.pl   19-07-2019, 09:01

Co stoi za popularnością reklam wyrobów medycznych? Poddane największym ograniczeniom regulacyjnym leki dostępne bez recepty (OTC) reprezentowane były tylko przez 2 reklamy (fot. archiwum)

W ciągu nieco ponad 2 godzin zarejestrowaliśmy 21 reklam produktów prozdrowotnych z kilku stacji radiowych. Kto i co reklamuje? - analizuje portal GdziePoLek.pl.

W ciągu jednego dnia, w łącznym czasie trochę ponad dwóch godzin na antenach 10 stacji radiowych zarejestrowaliśmy łącznie 52 emisje 21 różnych reklam produktów prozdrowotnych - analizuje portal.

W zarejestrowanej próbce reklam radiowych liderem był Aflofarm - 16 z 21 reklam. Pozostali dwaj liderzy według sprzedaży - USP Zdrowie i Polpharma - nie pojawili się w ogóle. Jedyne dwie inne firmy konkurujące w eterze w trakcie testu to Natur Produkt Zdrovit (4 reklamy) i Sanofi-Avensis (1 reklama).

Poddane największym ograniczeniom regulacyjnym leki dostępne bez recepty (OTC) reprezentowane były tylko przez 2 reklamy. Kategoria, która zwykle wzbudza najwięcej kontrowersji - suplementy diety - stanowiła niecałą połowę reklam.

Natomiast trzecia kategoria, o której dużo się nie mówiło, wyroby medyczne i kosmetyki, stanowiła niemal tyle samo reklam w próbce, co suplementy diety (różnica tylko jednej reklamy). Ich producentami są te same firmy, które do tej pory reklamowały głównie suplementy i leki OTC.

Co może być powodem popularności reklam wyrobów medycznych? Ich pozostawanie poza nawet dobrowolnymi ograniczeniami w reklamie. Na przykład wykorzystanie w reklamie bezpośredniej lub cytowanej rekomendacji lekarza oraz dzieci jako aktorów. 

Klasyfikacja produktu jako wyrób medyczny lub produkt leczniczy jest często dyskusyjna. Wyrób medyczny może na przykład zawierać substancje lecznicze, jednak powinny one działać na organizm w sposób pomocniczy i wspierający.

Wyroby medyczne mogą przyjmować postacie kojarzone z produktami leczniczymi, na przykład kropli, maści, czopków, syropów, pastylek do ssania.

Warto zauważyć, że jednym z ograniczeń kodeksu dobrych praktyk dla suplementów diety jest obowiązek użycia w reklamie sformułowania "suplement diety", dzięki czemu konsument może zorientować się, że nie jest to środek leczniczy.

Wyrobów medycznych to nie dotyczy, w związku z tym jeśli w reklamie pojawia się fikcyjna rekomendacja lekarza oraz nazwa choroby (zapalenie ucha), to czy pacjent zorientuje się, że nie jest to środek leczniczy?

Więcej: https://www.gdziepolek.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH