Co wpływa na decyzję o zakupie leku

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: brief.pl/rynekaptek.pl   15-06-2011, 12:36

Patrząc ogólnie na kategorię leków dostępnych bez recepty należy pamiętać, że w największym stopniu pacjent sam decyduje o wyborze danego leku.

Dlatego to do niego w pierwszej kolejności powinien być skierowany komunikat marketingowy z wykorzystaniem całego wachlarza kanałów komunikacji, zarówno reklamy, jak i PR – uważa Dawid Forysiak z firmy Reckitt Benckiser Poland.

Opinie lekarzy i farmaceutów to kolejny czynnik mający wpływ na decyzje zakupową. - W wielu osobach rekomendacja specjalistów wyzwala nie tylko efekt zakupu leku OTC, ale także zwiększa wiarygodność i buduje zaufanie do marki. Warto zauważyć, że w ostatnim czasie zyskuje na znaczeniu rekomendacja farmaceutów przy spadku znaczenia rekomendacji lekarzy – dodaje Forysiak.

Jego zdaniem, kolejnymi czynnikami wpływającymi na decyzję zakupową pacjenta jest atrakcyjna cecha oraz cechy produktu takie jak skuteczność, szybkość działania czy bezpieczeństwo.

- Jednak w przypadku rynków dojrzałych, jak np. rynek leków przeciwbólowych, dużo mniej istotna jest rekomendacja specjalistów, ze względu na dojrzałość rynku i wysoki stopień edukacji pacjentów, zaufanie oraz silne zakorzenienie marki w ich świadomości. Po przeciwnej stronie jest mniej dojrzały rynek leków na katar, gdzie szczególnie farmaceuta ma znaczący wpływ na decyzję zakupową.

Sposobem na wyróżnienie jest bycie pierwszym na rynku i stanie się synonimem danej kategorii. Pacjenci mają poczucie, że pierwszy gracz jest oryginalny, a przez to najlepszy – wszyscy pozostali tylko go kopiują.

Więcej: http://www.brief.pl/inbrief/wywiady/art344,
rekomendacja-farmaceuty-wazniejsza-niz-lekarza.html

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH