Co zrobić, by pacjenci czuli się bezpiecznie w systemie

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   06-10-2017, 09:43

Co zrobić, by pacjenci czuli się bezpiecznie w systemie W celu przywrócenia zdrowia pacjentom, u których w procesie leczenia doszło do zdarzenia niepożądanego, należy stworzyć system umożliwiający im bezpłatny dostęp do specjalistycznej pomocy medycznej

Fundacja MY PACJENCI przedstawia rekomendacje zmian systemowych zwiększających bezpieczeństwo pacjenta. W ramach projektu Razem dla Zdrowia opracowano raport w tym zakresie. Wnioski i rekomendacje przekazane zostały Ministerstwu Zdrowia.

Obecne rozwiązania dotyczące odszkodowań z tytułu zdarzeń niepożądanych nie spełniają oczekiwań ani pacjentów, ani personelu medycznego. Niewielki odsetek spraw zgłaszanych do wojewódzkich komisji kończy się przyjęciem proponowanych odszkodowań. Sprawy sądowe w zakresie błędów medycznych trwają wiele lat i wiążą się z koniecznością poniesienia opłat sądowych.

Uzależnienie wypłaty odszkodowania od ustalenia winnego zdarzenia czyni ten system wybitnie nieefektywnym. Rekomendowane przez Fundację rozwiązania mają na celu zbudowanie kultury bezpieczeństwa, gdzie kluczowym celem jest naprawienie szkody pacjenta a także racjonalne wyciągniecie wniosków ze zdarzenia przez personel medyczny, by minimalizować ryzyko jego wystąpienia w przyszłości.

Naprawa szkód jako priorytet
W celu przywrócenia zdrowia pacjentom, u których w procesie leczenia doszło do zdarzenia niepożądanego, należy stworzyć system umożliwiający im bezpłatny dostęp do specjalistycznej pomocy medycznej, aby skutecznie doprowadzić do poprawy ich stanu zdrowia.

Z uwagi na przyczynę pogorszenia stanu zdrowia pacjenta, u którego doszło do zdarzenia niepożądanego należy rozważyć wprowadzenie regulacji prawnych określających preferencyjne warunki dalszego leczenia i rekonwalescencji, w tym m.in. wdrożenie szybkiej ścieżki diagnostyki i leczenia, objęcie opieką koordynatora, który pokieruje leczeniem lub rehabilitacją w sposób eliminujący istniejące bariery w dostępie do świadczeń zdrowotnych.

Ponadto należy utworzyć ośrodki referencyjne, specjalizujące się w pomocy pacjentom – ofiarom wypadków medycznych i zajmujących się usuwaniem szkód, do których doszło w innych placówkach. W Funduszu Wypadków Medycznych powinny zostać wyodrębnione na ten cel środki przeznaczone na naprawę szkód powstałych w wyniku zdarzeń niepożądanych.

Odszkodowania za wypadki medyczne
Ważne jest, żeby ofiary wypadków medycznych otrzymały odszkodowanie sprawnie i nie musiały długo na nie czekać, w związku z czym należy zmienić system uzyskiwania odszkodowań za wypadki medyczne, aby zapewnić, że rekompensata uzyskiwana przez pacjenta mogła pokryć dodatkowe wydatki związane z leczeniem naprawczym.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.