Codemedia: ta marka farmaceutyczna przekroczyła próg 20 000 GRP

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Codemedia/ rynekaptek.pl   06-02-2018, 10:28

Codemedia: ta marka farmaceutyczna przekroczyła próg 20 000 GRP Największy wzrost – o 55% zanotowała marka farmaceutyczna Ibuprom (fot. archiwum)

Najsilniejszymi branżami reprezentowanymi w zestawieniu najaktywniejszych marek w telewizji, nadal pozostają retail oraz telekomunikacja. Wśród kilkunastu marek jest tylko jedna z branży farmaceutycznej.

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w 2017 roku był Lidl (GRP 64 709), podobnie jak rok i dwa lata temu. Z drugiego miejsca w rankingu spadł T-mobile. Wyprzedził go jego branżowy konkurent – Plus, który zdecydowanie zwiększył swoją aktywność w minionym roku (+48%) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Jednak największy wzrost – o 55% zanotowała marka farmaceutyczna Ibuprom.

- Po raz pierwszy wśród marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP pojawiła się marka farmaceutyczna - Ibuprom, będąca jednocześnie tegorocznym liderem dynamiki aktywności (+55% rdr). Tuż poza rankingiem znalazła się druga marka z portfolio USP – APAP, której zabrakło jedynie 620 GRP – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

GRP to wskaźnik służący do wyceny i oceny działań reklamowych, czyli Gross Rating Point. Jeden punkt GRP jest to jednorazowe dotarcie z przekazem reklamowym do 1% procenta docelowej grupy klientów (1 razy 1%). Jeżeli przekaz dotrze jednorazowo do 50% klientów: przekaz wygenerował 50 GRP (1 razy 50%).

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH