Człowiek w białym fartuchu w reklamie suplementu? To aktor

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: metro.gazeta.pl/ rynekaptek.pl   22-04-2015, 11:07

Człowiek w białym fartuchu w reklamie suplementu? To aktor Mylący ubiór - widzowie czują się oszukiwani

Reklama środka na kobiece dolegliwości emitowana w telewizji. O działaniu preparatu opowiada kobieta ubrana w biały fartuch z przyczepionym identyfikatorem. Na pierwszy rzut oka - albo ginekolog, albo farmaceutka. Nic bardziej mylnego. To aktorka.

Odbiorca może poczuć się oszukany. Jednak nie ma podstaw do oprotestowania reklamy. Środek prezentowany na filmie jest zakwalifikowany jako wyrób medyczny, a nie produkt leczniczy. Podobnie wygląda sytuacja, gdy reklamowane są suplementy diety.

- Takie sytuacje budzą wątpliwości etyczne. Biały fartuch wywołuje skojarzenia z systemem opieki zdrowotnej. To celowe działanie specjalistów od reklamy i marketingu - mówi dr n. farm. Leszek Borkowski, były prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych.

Produktu leczniczego nie może reklamować znana osoba, naukowiec, lekarz lub osoba, która sugeruje, że jest lekarzem lub farmaceutą. Te przepisy nie obejmują jednak wyrobów medycznych i suplementów diety. Do zakupu wyrobów medycznych i suplementów może nas zgodnie z prawem przekonywać lekarz lub aktor.

Do Komisji Etyki Reklamy zgłaszają się widzowie, którzy albo czują się wprowadzeni w błąd, albo protestują przeciwko udziałowi lekarzy w spotach. Członkowie komisji mają związane ręce. Jeśli to nie jest reklama produktu leczniczego i nie ma w niej rażących zakłamań, nic nie mogą zrobić. Skargę oddalają.

Więcej: http://metro.gazeta.pl/

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH