Czy reklama suplementu podważa autorytet lekarza?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   26-05-2015, 10:09

Czy reklama suplementu podważa autorytet lekarza?

Komisja Etyki Reklamy postanowiła oddalić skargę dot. reklamy radiowej suplementu diety Lactocontrol. Zdaniem słuchacza, reklama podważa autorytet lekarza.

Do wpłynęła skarga na reklamę radiową suplementu diety Lactocontrol. Skarżący uważał, że reklama podważa autorytet lekarza. „W reklamie tej narrator sugeruje że lekarz wyniku diagnozy braku tolerancji na laktoze zalecił mu dietę pozbawioną nabiału, a on znalazł informacje o tym, że brakuje mu laktazy wybrał Lactocontrol, zażył i może jeść nabiał dowolnych ilościach. To podważa autorytet lekarza, namawia do samoleczenia opartego na reklamach i jawnie szkodzi zdrowiu” – uważała osoba skarżąca.

Komisja Etyki Reklama uznała jednak za wystarczające wyjaśnienia producenta produktu, iż treść reklamy nie podważa autorytetu lekarza i oddaliła skargę.

„Zespół orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącego. Zdaniem Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. W opinii Zespołu Orzekającego, przedmiotowa reklama nie zawiera elementów, które mogłyby podważać autorytet lekarza” – napisała Komisja Etyki Reklamy.

Więcej: https://www.radareklamy.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.