Czy reklama suplementu podważa autorytet lekarza?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   26-05-2015, 10:09

Czy reklama suplementu podważa autorytet lekarza?

Komisja Etyki Reklamy postanowiła oddalić skargę dot. reklamy radiowej suplementu diety Lactocontrol. Zdaniem słuchacza, reklama podważa autorytet lekarza.

Do wpłynęła skarga na reklamę radiową suplementu diety Lactocontrol. Skarżący uważał, że reklama podważa autorytet lekarza. „W reklamie tej narrator sugeruje że lekarz wyniku diagnozy braku tolerancji na laktoze zalecił mu dietę pozbawioną nabiału, a on znalazł informacje o tym, że brakuje mu laktazy wybrał Lactocontrol, zażył i może jeść nabiał dowolnych ilościach. To podważa autorytet lekarza, namawia do samoleczenia opartego na reklamach i jawnie szkodzi zdrowiu” – uważała osoba skarżąca.

Komisja Etyki Reklama uznała jednak za wystarczające wyjaśnienia producenta produktu, iż treść reklamy nie podważa autorytetu lekarza i oddaliła skargę.

„Zespół orzekający nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżącego. Zdaniem Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. W opinii Zespołu Orzekającego, przedmiotowa reklama nie zawiera elementów, które mogłyby podważać autorytet lekarza” – napisała Komisja Etyki Reklamy.

Więcej: https://www.radareklamy.pl/

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH