DIA: zgłaszajmy deficyty leków

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: DIA/ŁS/rynekaptek.pl   05-03-2015, 11:02

DIA: zgłaszajmy deficyty leków DIA apeluje o zgłaszanie braków leków (fot. Fotolia/PTWP)

Dolnośląska Izba Aptekarska chce, aby farmaceuci drogą mailową lub za pomocą faxu zgłaszali wszelkie informacje o brakach dostępności w hurtowniach farmaceutycznych.

- Z problemem tym, co miesiąc  boryka się każda apteka próbując zamówić tzw. „leki deficytowe”. Odsyłani jesteśmy do utworzonych przez producentów kanałów dystrybucyjnych, gdzie napotykamy kolejne utrudnienia. Często dotyczy to leków ratujących życie, których brak stanowić może zagrożenie zdrowia i życia naszych pacjentów. Abyśmy mogli skutecznie walczyć z tym procederem konieczna jest rzeczywista informacja o skali zjawiska – apeluje Dolnośląska Izba Aptekarska.

Farmaceuci proszeni są o przesyłanie informacji o "każdym pojedynczym braku dostępności każdego konkretnego leku", według zasady: 1 mail – 1 zgłoszony brak jednego leku.  

W treści korespondencji należy podać, jakiego leku dotyczył problem, w jakiej hurtowni wystąpił brak i w jakim "kanale dystrybucyjnym" farmaceuci napotkali kolejne problemy.

- Prosimy nie wysyłać zbiorczych zestawień  braków – nie mamy możliwości ich analizy. O skali i częstotliwości zjawiska świadczyć będzie liczba nadesłanych zgłoszeń z poszczególnych aptek. Mamy szansę na rozwiązanie problemu, konieczne jest jednak rzetelne zaangażowanie wszystkich dolnośląskich aptek – apeluje DIA.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.