Dlaczego minister zdrowia odwołał 17 konsultantów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NDz,ms/rynekaptek.pl   20-02-2015, 12:48

Dlaczego minister zdrowia odwołał 17 konsultantów

Zmiany są efektem nowych przepisów, w myśl których każdy konsultant musi przedstawić przebieg współpracy z firmami medycznymi i koncernami farmaceutycznymi.

Konieczne jest także wskazanie korzyści i prezentów, które konsultanci otrzymali od komercyjnych firm.

- Wpływ konsultantów na kreowanie polityki zdrowotnej państwa zależy od tego, na ile minister współpracuje z tym środowiskiem - uważa Nasz Dziennik.

Ten wpływ bywa znaczny. Może przyjąć formę formalną, a więc współudział w redagowaniu i przygotowaniu różnych stanowisk i dokumentów. Może także być nieformalny. Ten nieformalny wpływ często występuje w otoczeniu szpitali przy wydawaniu opinii o przydatności leków, jakimi lekami się posługiwać i jakiego sprzętu używać.

Bartosz Arłukowicz tłumaczył w zrozmowie z TVN24 przyczyny zmian. Szef resortu zdrowia poinformował, że ministerstwu zależy, aby konsultanci byli wolni od konfliktu interesów. - To nie jest tak, że my zabraniamy aktywności naukowej. To jest oczywiste, że profesorowie muszą współpracować także przy badaniach klinicznych leków. Ale ważne jest to, żeby w momencie, w którym zachodzi potencjalny konflikt interesów, konsultant był zobowiązany złożyć oświadczenie i wyłączyć się z tego działania. Jeśli tego nie zrobi, będzie odwołany - podkreślił minister.


Więcej: naszdziennik.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.