Do WIF trafiło ok. 1 tys. wniosków o otwarcie nowych aptek, głównie sieciowych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Sejm/ rynekaptek.pl   23-11-2017, 13:08

Do WIF trafiło ok. 1 tys. wniosków o otwarcie nowych aptek, głównie sieciowych Jest zdecydowanie za wcześnie, aby mówić, iż na zmiany cen miała wpływ nowelizacja ustawy "Apteka dla Aptekarza" - mówi Marcin Czech (fot. PTWP)

Obecnie w Polsce funkcjonuje 15191 aptek, według stanu na dzień 1 listopada 2017 roku. Z kolei rok temu, 1 listopada 2016 roku na rynku istniało 14907 aptek - podaje wiceminister zdrowia, Marcin Czech. Co go sprowokowało do podania statystyki?

W ten sposób odpowiedział posłowi Pawłowi Kobylińskiemu i grupie posłów, w sprawie nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne.

- Porównując dane z początku listopada 2016 roku, do tych z początku listopada bieżącego roku, liczba aptek wzrosła o 294. Do organów inspekcji farmaceutycznej od 1 stycznia 2017 roku do momentu wejścia w życie ustawy, tj. do dnia 25 czerwca 2017 roku, trafiło ok. 1 tys. wniosków o otwarcie nowych aptek (głównie sieciowych), które nadal są rozpatrywane, na zasadach obowiązujących przed wejściem w życie ustawy AdA - kontynuował minister.

To oznacza, że w najbliższym czasie nadal będzie przybywać aptek, ponieważ właściciele otrzymali zezwolenia na zasadach obowiązujących sprzed nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne, która weszła w życie 25 czerwca 2017 roku.

- Porównując dane z początku lipca 2017 r., do tych z początku listopada 2017 r., liczba aptek wzrosła o 53, z kolei porównując dane z początku października 2017 r. do tych z początku listopada 2017 r., przybyło 5 placówek. O wzroście, czy też spadku liczby aptek nie decydują jedynie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, lecz również takie czynniki, jak: sytuacja gospodarcza danego kraju, rozwój społeczny, a także zmiany na innych rynkach zagranicznych – pośrednio, czy też bezpośrednio związanych z rynkiem aptecznym - dodał Marcin Czech.

Minister odniósł się też do kwestii ilości wydanych pozwoleń na otwarcie nowych aptek przed i po nowelizacji ustawy. Zgodnie z Rejestrem aptek prowadzonym w Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ), od dnia 25 czerwca 2017 roku, czyli od dnia wejścia w życie nowelizacji ustawy Prawo Farmaceutyczne, do dnia 9 listopada 2017 r. wydano 308 zezwoleń na prowadzenie nowych aptek ogólnodostępnych.

Od 1 stycznia 2017 roku do 25 czerwca 2017 roku takich zezwoleń wydano 605.

- Warto dodać, że w tym okresie tj. od 1 stycznia 2017 r. do 25 czerwca 2017 roku, w organach inspekcji farmaceutycznej złożono około 1000 wniosków o otwarcie nowych aptek. Część z tych wniosków jest nadal procedowanych. Ponadto, sam proces uzyskania zezwolenia na prowadzenie aptek na mocy poprzednio obowiązujących przepisów może potrwać jeszcze kilka lat, z uwagi na fakt, że część postępowań zostało zawieszonych na żądanie wnioskodawców w oparciu o odpowiednie przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) - dodał wiceszef resortu zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH