Eksperci: skomercjalizowanie nowego leku nie musi kosztować miliarda dolarów.

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PAP/rynekaptek.pl   08-04-2016, 12:27

Eksperci: skomercjalizowanie nowego leku nie musi kosztować miliarda dolarów.

Medyczne innowacje mogą zwiększyć możliwości leczenia przy obniżeniu kosztów, pomagając pacjentom, rozwijając naukę i wzmacniając gospodarkę – mówili uczestnicy seminarium "Możliwości i zagrożenia dla medycyny klinicznej” zorganizowanego w pałacu prezydenckim.

- Wbrew często powtarzanej opinii, odkrycie i skomercjalizowanie nowego leku nie musi kosztować miliarda dolarów. Często wystarczą 2-3 miliony. Firmy farmaceutyczne do nakładów poniesionych na dany lek doliczają koszty nieudanej komercjalizacji kilku preparatów – i nowego odrzutowca dla prezesa – mówił prof. Waldemar Priebe.

Zdaniem profesora stworzenie Rządowego Programu Prewencji i Leczenia Raka pozwoliłoby zbudować w Polsce silną biotechnologię, poprawić wyniki leczenia i osiągnąć sukces komercyjny.

Liczy się nie tylko wiedza, ale i sposób jej wykorzystania. Jak wynika z doświadczeń prof. Czekajlo, w wielu szkoleniach dotyczących interwencji medycznych lepiej od studentów sprawdzili się ludzie ze służb specjalnych – dzięki doświadczeniu w pracy zespołowej i umiejętnościom przywódczym. Warto te umiejętności rozwijać także u lekarzy - uważa ekspert.

O innowacjach w przemyśle farmaceutycznym mówiła dyrektor generalny Adamed dr Małgorzata Adamkiewicz. Firma zaczynała od produkcji stosunkowo prostego środka odkażającego drogi moczowe, później dokonała syntez leków nowymi metodami. Teraz ma ponad 50 patentów i prowadzi zaawansowane prace nad lekiem przeciwnotworowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH