EPR: niestety, to dopiero początek negatywnej kampanii

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Aptekarz Polski/ rynekaptek.pl   04-07-2016, 11:28

EPR: niestety, to dopiero początek negatywnej kampanii Szefowa NRA ocenia działania właścicieli aptek sieciowych

Projekty przedstawione przez nasz samorząd spotkały się z oporem i atakami ze strony organizacji, bezpośrednio lub pośrednio reprezentujących interesy pracodawców aptek sieciowych - pisze w felietonie prezes NRA, Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

W ostatnim czasie jesteśmy świadkami burzliwej dyskusji dotyczącej przyszłości i kształtu rynku aptecznego w Polsce. Z przykrością stwierdzam, że projekty przedstawione przez nasz samorząd spotkały się z oporem i atakami ze strony organizacji, bezpośrednio lub pośrednio reprezentujących interesy pracodawców aptek sieciowych - pisze szefowa NRA, w najnowszym wydaniu Aptekarza Polskiego.

"To właśnie z ust ich przedstawicieli dowiadujemy się, że nasz samorząd dąży do zamykania rodzimego rynku detalicznej sprzedaży leków, czy reinterpretuje na "własną" korzyść przepisy antykoncentracyjne. Jesteśmy  obarczani również winą za działania, których celem jest doprowadzenie do "zapaści" sprzedaży pozaaptecznej" - dodaje.

- Niestety, to dopiero początek negatywnej kampanii. Już od dawna spodziewaliśmy się podobnych działań – co więcej, przewidujemy, że w nadchodzących miesiącach częstotliwość podobnych zdarzeń może się nasilić. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: część naszych postulatów uderza w interesy pracodawców aptek sieciowych, których działalność skoncentrowana jest głównie na realizacji celów sprzedażowych - pisze dalej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

Jednak jak zapewnia, Naczelna Izba Aptekarska konsekwentnie zabiega o poparcie postulatów środowiska, dotyczących m.in. wprowadzenia większościowego udziału farmaceuty w strukturze właścicielskiej apteki, wpierania inspekcji farmaceutycznej w skuteczniejszej egzekucji przepisów antykoncentracyjnych (notorycznie łamanych przez sieci), czy wreszcie uporządkowania obrotu pozaaptecznego oraz regulacji rynku reklamy produktów leczniczych.

- To szczególny moment dla naszej organizacji. Głęboko wierzę jednak w to, że konsekwencja w działaniu oraz skuteczna komunikacja naszych postulatów przyczyni się do umocnienia pozytywnego wizerunku samorządu aptekarskiego oraz całego środowiska farmaceutów - pisze szefowa NRA.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH