Farmaceutka ostrzega: reklama kreuje modę na suplementy

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: natemat.pl/ rynekaptek.pl   25-05-2015, 09:36

Farmaceutka ostrzega: reklama kreuje modę na suplementy

Pojawia się coraz więcej niedopowiedzeń, wykreowano wręcz w Polsce modę na suplementy i kreuje się nowe dolegliwości, które dany specyfik ma wyleczyć - mówi pogromczyni reklam, mgr farm. Maja Pieńkowska, w wywiadzie dla portalu natemat.pl.

- Jako farmaceutce najbardziej rzucają mi się w oczy reklamy suplementów diety. Ich mnogość jest przerażająca, a te reklamy coraz częściej zamazują różnice między lekiem a suplementem. Dla mnie przede wszystkim ważne jest, by ludzie, którzy oglądają reklamy, zrozumieli, czym różni się lek od suplementu. Bo tej świadomości teraz nie ma - mówi pogromczyni reklam.

Przykład? Niedawno pojawił się preparat na niespokojne nogi, który ma status dietetycznego preparatu spożywczego. Tyle że to jest na tyle poważne schorzenie, że powinno się go leczyć lekami, a nie suplementami. Reklama sugeruje co innego. Odsłania ona też niewiedzę ludzi. Wiele osób było zainteresowanych tym preparatem, bo w reklamie widzieli, że pan, który macha nogami i bierze tabletki, śpi spokojnie. Ludzie więc sobie wymyślili, że to może być lek na bezsenność. Takie rzeczy słyszę w aptece - wyjaśnia farmaceutka.

Modne wśród młodych dziewczyn zrobiły się też suplementy diety stosowane przy terapii hormonalnej. Jest preparat, który ma zmniejszyć “działania niepożądane”. I tu jest pole do popisu dla koncernów, bo tych preparatów pojawia się dużo, a one nie mają w składzie niczego, co by jakoś szczególnie działało.

Zazwyczaj skład preparatu jest podkoloryzowany. - Z reklamy dowiaduje się, że dana roślina ma zupełnie niespotykane dotąd właściwości. Producenci najczęściej bazują na dodawanych składnikach, które nie wnoszą niczego do danego suplementu, ale przypisuje się im jakieś działanie. Przykład to syrop Herbapec, który ma być na kaszel suchy i mokry. Tymczasem przy składnikach czynnych może działać wyłącznie na kaszel mokry. Jest to kłamstwo, naciąganie prawdy, bo nie ma tam żadnej substancji przeciwkaszlowej - ocenia mgr farmacji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.