Farmacja w reklamie TV miażdży inne branże

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl, LJ/ rynekaptek.pl   06-07-2017, 11:08

Farmacja w reklamie TV miażdży inne branże Liderem w reklamie telewizyjnej jest nadal Aflofarm

Wartość reklamy telewizyjnej wyniosła w pierwszym półroczu 2017 roku 13 mld zł, czyli o 9,2 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. - wynika z danych cennikowych Nielsen. Najwięcej na reklamę w TV przeznaczył Aflofarm – 742,9 mln zł (o 37,6 proc. więcej niż przed rokiem).

Drugim pod względem wielkości reklamodawcą był Unilever, który zostawił w telewizjach 326,5 mln zł (o 4,1 proc. mniej), a trzecim Nestlé – 287 mln zł (spadek o 4,2 proc.).

Na czwartej pozycji znalazła się firma US Pharmacia, która na reklamę telewizyjną przeznaczyła ponad 252 mln zł (wzrost o 4,18 proc. w porównaniu do I półrocza 2016).

Tuż za nią Polpharma - 243,9 mln, ze wzrostem 16,09 procenta. W drugiej "dziesiątce", na 16 pozycji w zestawieniu znalazła się także firma GSK, z wydatkami na reklamę telewizyjną rzędu 168,8 mln zł (wzrost o 5,61 proc.).

Drugą "dziesiątkę" zamyka Natur Produkt Pharma z wydatkami na poziomie 138,75 mln zł i ze wzrostem w porównaniu do pierwszej połowy 2016 roku o 158,9 procenta.

Biorąc pod uwagę, że pięciu największych reklamodawców telewizyjnych przeznaczyło na ten rodzaj promocji łącznie 1,853 mld zł, wydatki firm z branży farmaceutycznej w tej puli stanowią ponad 66 procent (1,238 mld zł).

W pierwszym półroczu 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 15,15 mln spotów reklamowych, o 16,64 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 94,49 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 83,05 tys. godzin) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Więcej: www.wirtualnemedia.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.