Firmy farmaceutyczne mnożą wydatki na reklamę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: mediafm, msx/rynekaptek   18-11-2014, 10:10

Firmy farmaceutyczne mnożą wydatki na reklamę Reklama farmaceutyków (foto: sxc.hu)

Wydatki firm farmaceutycznych na reklamę od 2008 do 2014 r. wzrosły trzykrotnie – wynika z analizy agencji mediowej Codemedia. W samym 2014 r. (do sierpnia) nakłady na promocję wyniosły 0,5 mld zł.

- Od 2008 r. wydatki reklamowe systematycznie rosną. Porównując okres od stycznia do sierpnia 2014 r. z takim samym okresem 2013 r. - wzrost wyniósł 25 proc. – ocenia Piotr Bieńko, prezes agencji mediowej Codemedia.

Branża farmaceutyczna jest jednym z największych reklamodawców na rynku, na jej kondycję nie wpłynął nawet kryzys gospodarczy. Firmy farmaceutyczne najczęściej promują” środki przeciw przeziębieniu witaminy, środki pobudzające i odpornościowe oraz przeciwbólowe – wynika z analizy Codemedia.

Firmy farmaceutyczne największą część swoich budżetów przeznaczają na zakup czasu antenowego w telewizji (65 – 70 proc.). Na drugim miejscu jest radio (18,04 proc.). W tym drugim przypadku przy stosunkowo niewielkiej dynamice w skali roku (0,5 proc.).

W strukturze wydatków reklamowych firm farmaceutycznych rośnie udział internetu: z 4,54 proc. w 2013 r. do 10,06 proc. w 2014 r. Reklama w magazynach ma 5,48 proc. udział w nakładach reklamowych (spadek o niecały procent w stosunku do 2013 r.).

Marginalne udziały w reklamie farmaceutyków mają: gazety i kino (dwukrotnie mniejszy udział niż radio).

Więcej: mediafm.net

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH