Forbes: krezusi rynku farmaceutycznego

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Forbes/ rynekaptek.pl   26-02-2016, 12:21

Forbes: krezusi rynku farmaceutycznego Magazyn zlicza majątek najbogatszych Polaków

Magazyn Forbes, jak co roku, przygotował listę 100 najbogatszych Polaków. Są na niej także przedsiębiorcy związani z rynkiem farmaceutycznym.

Na 3 miejscu znalazł się Michał Sołowow. Jest on m.in. akcjonariuszem giełdowego Synthosa (firma z branży chemicznej). Michał Sołowow inwestuje także w branżę biotechnologiczną. W ciągu 2015 roku zbudował cały portfel spółek składający się m.in. z NanoVelos, Adiuvo i OncoArendi.

Na 5 miejscu są Anna i Jerzy Starak. W 2000 roku Jerzy Starak kupił Polpharmę, dzięki czemu udało mu się zbudować najbardziej trwały i perspektywiczny biznes w polskiej branży farmaceutycznej.

Obecnie ma 64,5 proc. akcji Polpharmy, która ma ponad 5-proc. udział w polskim rynku leków, produkując 200 mln opakowań leków rocznie. W 2012 przejął za miliard złotych warszawską Polfę, która w portfolio ma ponad 140 leków. Jest też udziałowcem Herbapolu Lublin.

Na 7 pozycji znaleźli się Jacek, Wojciech i Tomasz Furmanowie. Firma Aflofarm założona przez Andrzeja Furmana, ojca obecnych współwłaścicieli, istnieje od 1998 roku. Ojciec sukcesywnie przekazywał synom kontrolę nad rodzinną firmą przez kilka ostatnich lat.

Aflofarm zajmuje się produkcją leków na receptę, OTC i przede wszystkim suplementów diety. Firma korzysta na tym, że przy ich wprowadzaniu do obiegu nie jest potrzebna kosztowna procedura dopuszczająca do obrotu w aptekach. Na wartym 8,9 mld złotych rynku produktów bez recepty (dane firmy IMS Health z 2014 roku) Aflofarm jest jednym z liderów. 47 proc. przeciętnej sprzedaży w polskich aptekach to leki sprzedawane bez recepty.

Właściciele Aflofarmu unikają kontaktów z dziennikarzami. Nazywani „królami farmaceutycznego fast foodu”, wielokrotnie byli krytykowani za wymyślanie oraz promowanie pigułek na wszystkie niemal możliwe dolegliwości: od nadmiernego apetytu na słodycze u dzieci po wzdęcia i nadmierną potliwość. Marże na takie specyfiki nie są regulowane, a popyt ciągle utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.

Właściciele Aflofarmu umiejętnie korzystają z tego trendu. Od lat stosują tę samą wypróbowaną strategię marketingową – nie szczędzą wydatków na reklamę w mediach elektronicznych oraz telewizji. Efekt znamy – w każdej niemal stacji TV pełno jest różnorakich reklamówek produktów tej firmy - komentuje forbes.pl.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH