GIF: kary i odpowiedzialność za niedozwoloną reklamę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   09-03-2017, 11:08

GIF: kary i odpowiedzialność za niedozwoloną reklamę GIF proponuje wprowadzenie odpowiedzialności podmiotu odpowiedzialnego za materiał reklamowy znajdujący się w mediach

Zdaniem GIF zasadne jest wprowadzenie zmian mających na celu zmniejszenie nieprawidłowości w zakresie reklam produktów leczniczych, jak i innych produktów, takich jak suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki czy produkty nieskategoryzowane.

Główny Inspektor Farmaceutyczny wskazuje, że planowane zmiany przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych muszą być zbieżne z regulacjami zawartymi w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 83/2001 w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi.

Zdaniem GIF zasadne jest wprowadzenie zmian mających na celu zmniejszenie nieprawidłowości w zakresie reklam produktów leczniczych, jak i innych produktów, takich jak suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki czy produkty nieskategoryzowane.

Ponadto zmiany powinny uwzględniać zmieniające się warunki rynkowe – nowe technologie, nowe kanały komunikacji oraz zmiany w obowiązujących przepisach prawnych.

Mając to na uwadze, GIF proponuje następujące zmiany:

- doprecyzowanie, iż wobec reklamy produktu niebędącego produktem leczniczym, ale prezentowanego w sposób sugerujący jego właściwości lecznicze mają zastosowanie przepisy rozdziału 4 pr. farm.;

- wyeliminowanie reklamy „marek parasolowych” poprzez zakaz wprowadzania na rynek suplementów diety, wyrobów medycznych oraz kosmetyków, które w swej nazwie zawierają nazwę lub element nazwy produktu leczniczego;

- doprecyzowanie, że reklama produktów leczniczych wydawanych na podstawie recepty kierowana do osób uprawnionych do wystawiania recept uwzględnia uprawnienia tej osoby (w kontekście uprawnień pielęgniarek);

- doprecyzowanie regulacji dotyczących bezpłatnych próbek produktów leczniczych, w zakresie: zasad oklejania opakowań w zakresie oklejania opakowań oznaczeniami „bezpłatna próbka nie do sprzedaży”, przechowywania próbek w hurtowni farmaceutycznej oraz ich dostarczania do przedstawicieli handlowych, zasad dotyczących dokumentacji próbek, warunków transportu lub przechowywania, odpowiedzialności Osoby Odpowiedzialnej i Osoby Wykwalifikowanej w co do nadzoru nad dokumentacją dot. magazynowania, transportowania, wydawania przedstawicielom medycznym próbek, problematyki próbek produktów, których najmniejsze zarejestrowane opakowanie nie jest dostępne na rynku;

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH