GIF: kary i odpowiedzialność za niedozwoloną reklamę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   09-03-2017, 11:08

GIF: kary i odpowiedzialność za niedozwoloną reklamę GIF proponuje wprowadzenie odpowiedzialności podmiotu odpowiedzialnego za materiał reklamowy znajdujący się w mediach

Zdaniem GIF zasadne jest wprowadzenie zmian mających na celu zmniejszenie nieprawidłowości w zakresie reklam produktów leczniczych, jak i innych produktów, takich jak suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki czy produkty nieskategoryzowane.

Główny Inspektor Farmaceutyczny wskazuje, że planowane zmiany przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych muszą być zbieżne z regulacjami zawartymi w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 83/2001 w sprawie wspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczych stosowanych u ludzi.

Zdaniem GIF zasadne jest wprowadzenie zmian mających na celu zmniejszenie nieprawidłowości w zakresie reklam produktów leczniczych, jak i innych produktów, takich jak suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki czy produkty nieskategoryzowane.

Ponadto zmiany powinny uwzględniać zmieniające się warunki rynkowe – nowe technologie, nowe kanały komunikacji oraz zmiany w obowiązujących przepisach prawnych.

Mając to na uwadze, GIF proponuje następujące zmiany:

- doprecyzowanie, iż wobec reklamy produktu niebędącego produktem leczniczym, ale prezentowanego w sposób sugerujący jego właściwości lecznicze mają zastosowanie przepisy rozdziału 4 pr. farm.;

- wyeliminowanie reklamy „marek parasolowych” poprzez zakaz wprowadzania na rynek suplementów diety, wyrobów medycznych oraz kosmetyków, które w swej nazwie zawierają nazwę lub element nazwy produktu leczniczego;

- doprecyzowanie, że reklama produktów leczniczych wydawanych na podstawie recepty kierowana do osób uprawnionych do wystawiania recept uwzględnia uprawnienia tej osoby (w kontekście uprawnień pielęgniarek);

- doprecyzowanie regulacji dotyczących bezpłatnych próbek produktów leczniczych, w zakresie: zasad oklejania opakowań w zakresie oklejania opakowań oznaczeniami „bezpłatna próbka nie do sprzedaży”, przechowywania próbek w hurtowni farmaceutycznej oraz ich dostarczania do przedstawicieli handlowych, zasad dotyczących dokumentacji próbek, warunków transportu lub przechowywania, odpowiedzialności Osoby Odpowiedzialnej i Osoby Wykwalifikowanej w co do nadzoru nad dokumentacją dot. magazynowania, transportowania, wydawania przedstawicielom medycznym próbek, problematyki próbek produktów, których najmniejsze zarejestrowane opakowanie nie jest dostępne na rynku;

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH