GIS: inspekcja powinna móc nakładać wyższe kary

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NIA/rynekaptek.pl   24-05-2016, 10:49

GIS: inspekcja powinna móc nakładać wyższe kary Kary za nieprzestrzeganie prawa w reklamowaniu suplementów są za niskie

Znakowanie, prezentacja i reklama środków spożywczych, w tym suplementów diety, nie mogą przypisywać właściwości leczniczych i zapobiegawczych chorobom. Dlatego GIS może egzekwować przestrzeganie tych przepisów, a nie zakazywać reklamy.

W ten sposób GIS odpowiedział na pismo prezes NRA w sprawie podjęcia skutecznych działań w celu wyegzekwowania od przedsiębiorców stosowania reklamy suplementów diety zgodnie z wymaganiami prawnymi.

GIS wyjaśnia, że zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem żywności w UE znakowanie, prezentacja i reklama środków spożywczych, w tym suplementów diety, nie mogą przypisywać właściwości leczniczych i zapobiegawczych chorobom.

Natomiast przedsiębiorcy mogą etykietować swoje produkty jako żywieniowo - zdrowotne.

Rozwiązaniem są regulowane prawnie kary pieniężne. Są jednak one - zdaniem GIS - nieadekwatne do zysków, jakie mają producenci. Dlatego inspekcja uważa, że jest konieczność wprowadzenia zmian ustawowych, poprzez zwiększenie wysokości kar.

Więcej: www.nia.org.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH