Herbapect nie jest syropem nr 1 bo…nie ma konkurencji

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ŁS/rynekaptek.pl   24-04-2015, 16:01

Herbapect nie jest syropem nr 1 bo…nie ma konkurencji Zespół Orzekający KER dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy

Reklama syropu Herbapect (Aflofarm Farmacja Polska) narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.

Skarżący spot zauważył, że na końcu reklamy leku Herbapect pojawia się plansza mówiąca, iż preparat jest "Nr 1 na kaszel suchy i mokry". Mniejszym drukiem u dołu ekranu pojawia się natomiast przypis z informacją: "Nr 1 na kaszel suchy i mokry wśród produktów o takim samym składzie ilościowym i jakościowym".

- Taka konstrukcja reklamy wykorzystuje niewiedzę konsumentów i wprowadza ich w błąd. Otóż na polskim rynku nie ma innych produktów leczniczych o takim składzie jakościowym i ilościowym co Herbapect. Tym samym ogłaszanie, że syrop ten jest „Numerem 1" jest bezzasadne, bowiem przy przyjętych kryteriach nie istnieje dla niego konkurencja. Producent syropu Herbapect nie ma zatem prawa posługiwać się takim sposobem "wywyższania" swojego produktu – argumentował Skarżący (pisownia oryginalna).

Przedstawiciele Aflofarm Farmacja Polska złożyli krótkie wyjaśnienie.

- Podana informacja jest zgodna z prawdą i odnosi się do pozycji rynkowej produktu. Produkt leczniczy Herbapect w istocie jest bowiem syropem nr 1 (na podstawie danych IMS) wśród produktów o analogicznym składzie i przeznaczeniu – ripostował Skarżony.

Niemniej Zespół Orzekający KER dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy.

- Nie przedstawiono źródła badań, które potwierdziłoby prezentowane w reklamie hasło „Nr 1 na kaszel suchy i mokry wśród produktów o takim samym składzie ilościowym i jakościowym" – uznali eksperci.

Zespół Orzekający stwierdził, że prezentowana w reklamie informacja „syropy są tylko na kaszel suchy albo tylko na mokry, wyjątkiem jest Herbapect" przy jednoczesnym komunikowaniu ww. hasła może wprowadzać konsumentów w błąd do właściwości reklamowanego produktu.

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH