HRK: branża farmaceutyczna stawia na etykę i transparentność

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/rynekaptek.pl   13-10-2014, 11:01

HRK: branża farmaceutyczna stawia na etykę i transparentność

Sektor farmaceutyczny zmierza w kierunku zwiększania transparentności działań. Wprowadzony Kodeks Przejrzystości i nowelizacja Kodeksu Dobrych Praktyk zmieni nie tylko kształt komunikacji, ale i wpłynie na wzrost potrzeb kadrowych oraz poszukiwane kompetencje – prognozuje HRK SA.

Zgodnie z Kodeksem Przejrzystości począwszy od 2016 roku wszystkie firmy członkowskie INFARMY, za wiedzą i zgodą przedstawicieli zawodów medycznych oraz organizacji ochrony zdrowia, udostępnią informacje na temat wysokości wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z wzajemną współpracą.

Nowy Kodeks Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego wprowadził bardziej restrykcyjne zapisy w zakresie działań promocyjnych i marketingowych produktów leczniczych. Te samoregulacje branżowe pokazują, że organizacje farmaceutyczne pragną budować nową jakość działań rynkowych. To wpływa również na profil poszukiwanego pracownika.

- Wprowadzone regulacje sprawią, że pracodawcy będą jeszcze bardziej niż do tej pory zwracać uwagę na wysokie kompetencje, wiedzę i etykę przedstawicieli sił sprzedaży. Będą oni musieli świetnie rozumieć specyfikę branży i budować relacje handlowe oparte na najwyższych standardach. Jednocześnie w branży pojawią się nowe możliwości rozwoju kariery dla ekspertów z innych obszarów - ocenia Piotr Uhlik, partner w HRK SA, menedżer HRK Pharma.

Na straży działań zgodnych z polityką firmy i przyjętymi regulacjami branżowymi stoją działy zgodności (compliance). Wraz z ciągłym zwiększaniem standardów działania i wprowadzaniem kolejnych zasad organizacje będą również wzmacniały personalnie te obszary.

Zdaniem Piotra Uhlika, ciekawe możliwości rozwoju kariery w działach zgodności znajdą prawnicy, osoby z wykształceniem z obszaru zarządzania oraz finansiści charakteryzujący się najwyższym poczuciem etyki zawodowej.

Jednocześnie firmy innowacyjne, aby pozostać konkurencyjne będą rozwijać struktury działu medycznego (medical), działu dostępu do rynków (market access) i działu relacji zewnętrznych (external affairs). Są to struktury kluczowe, obejmujące działania mające na celu uzyskanie refundacji sprzedawanych leków. W cenie będą menedżerowie i specjaliści właśnie z wyżej wymienionych obszarów.

Wzrost potrzeb zatrudnienia ekspertów o dużej wiedzy medycznej, jednocześnie posiadających doświadczenie w branży farmaceutycznej sprawi, że firmy będą musiały zmierzyć się z niedoborem sił specjalistycznych na rynku. Przełoży się to z jednej strony na większą konkurencję o najlepszych kandydatów, z drugiej na konieczność poszukiwań nowych pracowników w innych obszarach rynkowych.

- Obecnie szansę na zatrudnienie w działach medycznych mają głównie osoby z wykształceniem medycznym. Jednak rozwój rynku sprawi, że drzwi do tego sektora otworzą się dla absolwentów kierunków pokrewnych, np.: biotechnologii czy farmacji - mówi Uhlik.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH