Ile branża farmaceutyczna wydała na reklamę w grudniu 2017 roku?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IMM/rynekaptek.pl   24-01-2018, 13:40

Ile branża farmaceutyczna wydała na reklamę w grudniu 2017 roku? Branża farmaceutyczna wydała w grudniu br. 328,4 mln zł na reklamę (Fot. Archiwum)

W grudniu 2017 roku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa (43 proc.), na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna - jej wydatki reklamowe stanowiły 33 procent wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez Instytut Monitorowania Mediów.

IMM zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku w wybranych branżach, m.in. farmaceutycznej, finansowej i handlowej.

W grudniu największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa – jej wydatki reklamowe stanowiły 43% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM i dzięki temu wyraźnie wysunęła się na prowadzenie w rankingu. Na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna z nakładem w wysokości 328,4 mln zł (33%), na trzecim – finansowa (9%).

Z raportu IMM wynika, że wciąż każda ze zbadanych branży inwestuje najwięcej środków w reklamę telewizyjną. W branży farmaceutycznej było to blisko 70% budżetu reklamowego.

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu związanego z postanowieniami noworocznymi – na pierwszym miejscu znalazł się Desmoxan z budżetem wynoszącym niemal 8 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek Vicks oraz APAP.

Więcej: https://www.imm.com.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH