IMM o suplementach w social media

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IMM/ rynekaptek.pl   22-08-2017, 11:17

IMM o suplementach w social media W mediach społecznościowych widać rosnące zaangażowanie firm w promocję swoich produktów, lecz kiedy pojawiają się pytania i prośby o polecenie produktu, firmy milczą

Suplementy diety cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a internetowe poradniki charakteryzują się wysokim zaangażowaniem czytelników. Według danych z monitoringu IMM w czerwcu 2017 roku liczba publikacji o suplementach wyniosła ponad 3,6 tysiąca.

Najwięcej wzmianek odnotowano na Facebooku, gdzie pojawiło się 42 procent wszystkich informacji. Co jednak ważniejsze, posty publikowane w social mediach generują bardzo duże zaangażowanie internautów. W badanym okresie wszystkie publikacje wywołały 48 tys. interakcji.

Zdecydowana większość publikowanych treści dotyczy rekomendacji suplementów diety przez internautów na forach oraz blogach, dużą część publikacji zajmują też reklamy suplementów. Niewielki udział mają informacje na temat produktów publikowane przez specjalistów, lekarzy lub dietetyków. Okazuje się, że specjalistyczne informacje to nadal domena głównie materiałów prasowych.

Z monitoringu prasy wynika, że większość publikowanych treści dotyczy prawidłowego wykorzystywania suplementów diety, a najczęściej do wypowiedzi byli zapraszani lekarze i dietetycy. Jednak w porównaniu do liczby publikacji w internecie jest to tylko niewielki odsetek – w badanym czasie w prasie pojawiło się 57 artykułów odnoszących się do suplementów diety.

W natłoku informacji może umykać odbiorcom fakt, że suplementy służą uzupełnieniu diety i w przeciwieństwie do leków nie muszą mieć naukowo udowodnionego działania terapeutycznego. Jednak sposób komunikacji oraz sprzedaż w aptekach mogą sugerować konsumentom takie wnioski. Do tego dochodzą też komentarze internautów, zachęcające zdjęcia przed i po braniu suplementów oraz liczba poleceń.

Posty zawierające prośbę o wytypowanie najbardziej skutecznych suplementów, cieszyły się dużą popularnością na stronach facebookowych oraz forach internetowych. Najczęściej poszukiwane były odżywki dla sportowców, preparaty na odchudzanie oraz na przeziębienie.

Monitoring mediów może pomóc producentom suplementów diety w kontrolowaniu prawidłowego wykorzystania ich preparatów oraz w reagowaniu na niepokojące wzmianki pojawiające się w social mediach – na przykład odnośnie nieprawidłowych sposobów i efektów stosowania suplementów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH