INFARMA zgłasza problemy związane z serializacją

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: INFARMA/rynekaptek.pl   12-04-2019, 12:03

INFARMA zgłasza problemy związane z serializacją Zidentyfikowano szereg problemów związanych z funkcjonowaniem sytemu serializacji leków - wskazuje INFARMA (Fot. Archiwum)

INFARMA wystosowała pismo do Głównego Inspektora Farmaceutycznego w związku występującymi problemami w funkcjonowaniu systemu weryfikacji i autentyczności leków. Wskazuje na ograniczenia techniczne, które nie mogą rzutować na zakłócenie wydawania leków pacjentom.

Pismo z 2 kwietnia br. zostało sporządzone w imieniu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, Stowarzyszenia Importerów Równoległych Produktów Leczniczych, Izby Gospodarczej „Farmacja Polska”, Naczelnej Izby Aptekarskiej, Związku Pracodawców Hurtowni Farmaceutycznych.

Jak podaje IMFARMA, organizacje zrzeszające interesariuszy na różnym poziomie obrotu lekami zidentyfikowały szereg problemów związanych z funkcjonowaniem sytemu serializacji leków.

Problem dotyczy m.in. alertów „fałszywe dodatnich”: - W celu zapewnienia  terminowej implementacji rozporządzenia delegowanego, koniecznie było serializowanie produktów wprowadzanych do obrotu przed dniem 9 lutego 2019 r. Zgłaszane były problemy z wprowadzaniem danych tych produktów do tzw. EU HUB.. Produkty te, zgodnie z regulacją, nie podlegają serializacji, a ich numery w związku z opisanymi problemami nie mogą znajdować się w EU HUB. Tym niemniej ani hurtownie ani apteki, nie mają możliwości potwierdzenia, kiedy dane opakowanie zostało wprowadzone do obrotu – wskazuje INFARMA.

Otrzymuje również sygnały o problemach związanych z konfiguracją IT, które powodują niepoprawne generowanie alertów (np. zmiana przez oprogramowanie wielkości liter). Związek zwraca uwagę, że dokonywanie poprawek systemowych ze strony dostawców IT jest czasochłonne.

- Otrzymujemy sygnały o znacznej ilości alertów – zarówno po stronie wytwórców, jak i użytkowników końcowych, których powstanie wynika wyłącznie z omówionych aspektów technicznych – uzasadnia Związek. Zaznacza, że w takich sytuacjach, poprzez wygenerowanie przez system fałszywego alertu, może dojść do opóźnienia w wydawaniu pacjentowi leku.

INFARMA wnioskuje do GIF o wydanie komunikatu, które w okresie stabilizacyjnym systemu – do 31 grudnia 2019 roku, pozwolą na zapewnienie niezakłóconych dostaw leków.

Więcej: https://www.infarma.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH