Informacje o suplementach tylko w Internecie?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Kurier Lubelski/rynkaptek.pl   23-11-2016, 13:25

Informacje o suplementach tylko w Internecie? Czy reklama suplementów diety powinna być ograniczona?

Zakaz reklamy suplementów diety nie ograniczy popytu, a komunikację z konsumentem przeniesie do internetu, a więc miejsca, w którym informacje są poza kontrolą - uważa Katarzyna Wójcicka, przewodnicząca Rady Eksperckiej KRSiO.

Resort zdrowia planuje uporządkować zapisy dotyczące reklamy leków i suplementów diety. Zdaniem ministerstwa, reklama leków, w tym suplementów diety, powinna podlegać ścisłej kontroli pod względem rzetelności i prawdziwości przekazywanych informacji.

Alina Małmyszko-Czapkowicz, specjalista medycyny rodzinnej w wywiadzie dla "Kuriera Lubelskiego" stwierdza, że reklamy suplementów diety zbyt agresywnie dają odbiorcom przeświadczenie, że te preparaty leczą. Uważa też, że reklama suplementów może uniemożliwiać wykrycie schorzenia lub co najmniej opóźnić postawienie diagnozy.

- Jeżeli pacjent cierpi np. na pocenie nocne, to może być to objaw gruźlicy albo niedoboru witaminy D3. Jeśli uwierzy reklamie i zacznie zażywać suplement, który ma mu pomóc zmniejszyć dolegliwości, to nie pójdzie do lekarza i nie dowie się o chorobie – mówi lekarz.

Zdaniem Katarzyny Wójcickiej, przewodniczącej Rady Eksperckiej Krajowej Rady Suplementów i Odżywek zakaz czy ograniczenie reklamy suplementów diety to bardzo niedobre rozwiązanie, ponieważ nie ograniczy popytu, a komunikację z konsumentem przeniesie do Internetu, a więc miejsca, w którym informacje są poza kontrolą.

- Dystrybucja i reklama produktów, które mają wpływ na nasze zdrowie, powinny być przede wszystkim bezpieczne i oparte na ustalonych regułach – uważa Wójcicka i dodaje, że należy prowadzić działania edukacyjne, bo wyedukowany i świadomy konsument wie, "co i po co stosować".

Jej zdaniem, trzeba rozpoznawać tę kategorię środków spożywczych, nie mylić ich z lekami czy wyrobami medycznymi, ani nie stosować praktyk wywierania presji czy psychologicznego nacisku dla kreowania popytu.

Więcej: http://www.kurierlubelski.pl/

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.