Informacje o suplementach tylko w Internecie?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Kurier Lubelski/rynkaptek.pl   23-11-2016, 13:25

Informacje o suplementach tylko w Internecie? Czy reklama suplementów diety powinna być ograniczona?

Zakaz reklamy suplementów diety nie ograniczy popytu, a komunikację z konsumentem przeniesie do internetu, a więc miejsca, w którym informacje są poza kontrolą - uważa Katarzyna Wójcicka, przewodnicząca Rady Eksperckiej KRSiO.

Resort zdrowia planuje uporządkować zapisy dotyczące reklamy leków i suplementów diety. Zdaniem ministerstwa, reklama leków, w tym suplementów diety, powinna podlegać ścisłej kontroli pod względem rzetelności i prawdziwości przekazywanych informacji.

Alina Małmyszko-Czapkowicz, specjalista medycyny rodzinnej w wywiadzie dla "Kuriera Lubelskiego" stwierdza, że reklamy suplementów diety zbyt agresywnie dają odbiorcom przeświadczenie, że te preparaty leczą. Uważa też, że reklama suplementów może uniemożliwiać wykrycie schorzenia lub co najmniej opóźnić postawienie diagnozy.

- Jeżeli pacjent cierpi np. na pocenie nocne, to może być to objaw gruźlicy albo niedoboru witaminy D3. Jeśli uwierzy reklamie i zacznie zażywać suplement, który ma mu pomóc zmniejszyć dolegliwości, to nie pójdzie do lekarza i nie dowie się o chorobie – mówi lekarz.

Zdaniem Katarzyny Wójcickiej, przewodniczącej Rady Eksperckiej Krajowej Rady Suplementów i Odżywek zakaz czy ograniczenie reklamy suplementów diety to bardzo niedobre rozwiązanie, ponieważ nie ograniczy popytu, a komunikację z konsumentem przeniesie do Internetu, a więc miejsca, w którym informacje są poza kontrolą.

- Dystrybucja i reklama produktów, które mają wpływ na nasze zdrowie, powinny być przede wszystkim bezpieczne i oparte na ustalonych regułach – uważa Wójcicka i dodaje, że należy prowadzić działania edukacyjne, bo wyedukowany i świadomy konsument wie, "co i po co stosować".

Jej zdaniem, trzeba rozpoznawać tę kategorię środków spożywczych, nie mylić ich z lekami czy wyrobami medycznymi, ani nie stosować praktyk wywierania presji czy psychologicznego nacisku dla kreowania popytu.

Więcej: http://www.kurierlubelski.pl/

 

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH