Innowacyjność „niejedno ma imię”

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wnp.pl/ rynekaptek.pl   25-05-2016, 12:34

Innowacyjność „niejedno ma imię”

Możemy trwać i się rozwijać tylko wówczas, gdy wprowadzamy na rynek nowe leki – podkreślił Erik Plas, prezes zarządu MSD Polska, firmy związanej z globalną korporacją działającą od ponad stu lat w branży farmaceutycznej.

– Ale naszym podstawowym zadaniem jest obecnie szukanie sposobów na takie porozumienie się z administracją rządową, by leki ratujące życie mogły trafiać do pacjentów. Kluczowa dla nas kwestia, to to, czy rząd „kupuje innowacje”, czy udaje nam się przekonać decydentów o tym, że zdrowie pracowników to inwestycja, a nie wydatek - mówił podczas debaty „Klimat dla innowacji” zorganizowanej w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

MSD walczy o rynek w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu jednocześnie inwestując w badania i rozwój – także w Polsce, do czego przekonuje firmę dobre zaplecze naukowe i infrastruktura.

Przykład MSD potwierdził jedną z tez debaty mówiącą, że innowacyjność „niejedno ma imię”, a indywidualny dla każdej firmy model jej rozwijania wiąże się z działaniem wielu zewnętrznych i wewnętrznych czynników. Wśród uwarunkowań wewnętrznych podkreślano przełomową rolę aktywnego przywództwa w firmie.

– Chodzi o takiego przywódcę, który utożsamia się ze zmianą, a nie ze strukturą, który stymuluje pracowników do ciągłego kwestionowania tego, co jest; który sam ryzykuje – opisywał Tomasz Gigol, wiceprezes zarządu ARP Venture, inwestora tzw. II rundy, angażującego się w młode kreatywne firmy, by uwiarygodnić je wobec potencjalnych partnerów i rynku.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH