IQVIA zbadała sezon infekcyjny w 2018 roku

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IQVIA/ rynekaptek.pl   27-03-2018, 15:03

IQVIA zbadała sezon infekcyjny w 2018 roku Promocja produktów na infekcje jest z sezonu na sezon coraz bardziej intensywna (fot. IQVIA)

Wartość sprzedanych produktów przeciwinfekcyjnych we wrześniu i w lutym była wyższa, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – podobnie, wyższa jest całkowita wartość
sprzedaży produktów przeciwinfekcyjnych za cały sezon (drugi sezon z rzędu).

Wartość sprzedaży produktów na infekcje w sezonie 2018 wyniosła 3,3 mld zł, to jest o 4,15 proc. więcej niż w poprzednim sezonie - wynika z analizy IQVIA.

Z analizy wynika, że pacjenci leczą się głównie lekami dostępnymi bez recepty. Spośród wszystkich sprzedanych opakowań leki wydawane bez recepty stanowiły: 89% - OTC, 8% - produkty znajdujące się na listach refundacyjnych, 3% - produkty nierefundowane dostępne na receptę.

Dziewięć na 10 paragonów zawierało tylko produkty OTC:
- 87% transakcji zawierało tylko produkty OTC
- 11% zawierało antybiotyk, z czego 42 % zawierało dodatkowo probiotyk.

Liczba szczepień przeciw grypie od dwóch lat spada – głównie za sprawą segmentu POZ – widać za to wyraźny wzrostu działu segmentu aptecznego.

Promocja produktów na infekcje jest z sezonu na sezon coraz bardziej intensywna. Wydatki reklamowe producentów niezmiennie koncentrują się na ATL. W porównaniu do poprzedniego sezonu – w bieżącym, ich dynamicznemu wzrostowi towarzyszyły jednoczesne spadki nakładów na pozostałe kanały promocji.

Za ponad 50% wartości sprzedaży produktów na infekcje odpowiada 10 producentów; 5-ciu spośród nich należy do największych reklamodawców w tym segmencie (niemal 70% łącznego udziału w wartości promocji produktów stosowanych w leczeniu infekcji).

Z sezonu na sezon pacjenci kupują coraz więcej produktów przeciwinfekcyjnych, należących do portfolio marek własnych sieci aptecznych.

Wśród tych, którzy w bieżącym lub poprzednim sezonie infekcyjnym stosowali dany produkt OTC, najczęściej blisko połowa z nich przy okazji kolejnych zakupów – w bieżącym sezonie wybrała inny produkt.


Podobał się artykuł? Podziel się!

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH