IQVIA zbadała sezon infekcyjny w 2018 roku

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IQVIA/ rynekaptek.pl   27-03-2018, 15:03

IQVIA zbadała sezon infekcyjny w 2018 roku Promocja produktów na infekcje jest z sezonu na sezon coraz bardziej intensywna (fot. IQVIA)

Wartość sprzedanych produktów przeciwinfekcyjnych we wrześniu i w lutym była wyższa, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – podobnie, wyższa jest całkowita wartość
sprzedaży produktów przeciwinfekcyjnych za cały sezon (drugi sezon z rzędu).

Wartość sprzedaży produktów na infekcje w sezonie 2018 wyniosła 3,3 mld zł, to jest o 4,15 proc. więcej niż w poprzednim sezonie - wynika z analizy IQVIA.

Z analizy wynika, że pacjenci leczą się głównie lekami dostępnymi bez recepty. Spośród wszystkich sprzedanych opakowań leki wydawane bez recepty stanowiły: 89% - OTC, 8% - produkty znajdujące się na listach refundacyjnych, 3% - produkty nierefundowane dostępne na receptę.

Dziewięć na 10 paragonów zawierało tylko produkty OTC:
- 87% transakcji zawierało tylko produkty OTC
- 11% zawierało antybiotyk, z czego 42 % zawierało dodatkowo probiotyk.

Liczba szczepień przeciw grypie od dwóch lat spada – głównie za sprawą segmentu POZ – widać za to wyraźny wzrostu działu segmentu aptecznego.

Promocja produktów na infekcje jest z sezonu na sezon coraz bardziej intensywna. Wydatki reklamowe producentów niezmiennie koncentrują się na ATL. W porównaniu do poprzedniego sezonu – w bieżącym, ich dynamicznemu wzrostowi towarzyszyły jednoczesne spadki nakładów na pozostałe kanały promocji.

Za ponad 50% wartości sprzedaży produktów na infekcje odpowiada 10 producentów; 5-ciu spośród nich należy do największych reklamodawców w tym segmencie (niemal 70% łącznego udziału w wartości promocji produktów stosowanych w leczeniu infekcji).

Z sezonu na sezon pacjenci kupują coraz więcej produktów przeciwinfekcyjnych, należących do portfolio marek własnych sieci aptecznych.

Wśród tych, którzy w bieżącym lub poprzednim sezonie infekcyjnym stosowali dany produkt OTC, najczęściej blisko połowa z nich przy okazji kolejnych zakupów – w bieżącym sezonie wybrała inny produkt.


Podobał się artykuł? Podziel się!

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH