Jak uzyskać przewagę na rynku

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: egospodarka.pl/rynekaptek.pl   01-04-2011, 09:09

Jeśli firma jest konkurencyjna, może zarabiać więcej niż pozostałe przedsiębiorstwa na rynku.

A w jaki sposób uzyskać konkurencyjność? Dzięki innowacyjnemu podejściu - do produktów, oferty, oraz sposobu organizacji biznesu – informuje Gazeta Wyborcza.

Kiedy Pfizer w 1998 r. opatentował i wprowadził na rynek Viagrę, lek na zaburzenia erekcji, zajął pozycję „monopolisty”. Produkt szybko wypromowano i już w 2000 r. miał on 98 proc. rynku. Taka sytuacja pozwoliła firmie na swobodne zarządzanie ceną, którą zwiększ
a co roku, o średnio 5-13 procent.

Choć przez kilkanaście lat pojawiło się wiele tańszych generyków, Viagra nadal ma ponad połowę rynku, a przychody z jej sprzedaży sięgają 2 mld dolarów rocznie. Amerykański patent na lek wygasa za 2 lata, więc przestanie się on cieszyć ochroną prawną. Jednak marka i renoma lidera pozostaną.

Amerykański koncern farmaceutyczny wykorzystał jeden ze sposobów na zdob
ycie przewagi konkurencyjnej i zapewnił sobie monopol patentowy.

Jednak monopol patentowy jest tylko jednym ze sposobów zarządzania własnością intelektualną, które mogą firmie zapewnić przewagę nad konkurencją. Ulepszane mogą być nie tylko produkty, ale także sama oferta firmy oraz sposób jej działania. Jeśli w którymś z tych obszarów przedsiębiorstwo jest lepsze niż pozostali gracze na rynku, może liczyć na większe zainteresowanie klientów.


Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.