Jak zwiększyć sprzedaż w aptece

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: sebby.pl / ryneaptek.pl   17-03-2015, 14:18

Jak zwiększyć sprzedaż w aptece

Właściciel apteki jest w stanie zwiększyć sprzedaż, w dodatku można to zrobić z powodzeniem i to na kilka sposobów, chociaż wydaje się to zadaniem trudnym do wykonania – uważa firma Sebby Sales Consulting.

Siedem kroków do optymalnego funkcjonowania apteki (według SSC).

Obsługa pacjenta

O atrakcyjności apteki decyduje przede wszystkim umiejętność obsługi pacjentów. Oferując wspaniałą obsługę można mieć pewność, że pacjenci wrócą, myśląc o tym miejscu „to moja apteka”.

Zmotywowany zespół

Partnerzy mają kluczowe znaczenie. Sukces apteki będzie zależał od tego jak dobrze zmotywowany jest personel, zespół farmaceutów. Pozytywna, troskliwa atmosfera, oparta na efektywnym systemie motywacyjnym sprawi, że pracownicy będą uwielbiali przychodzić do pracy, a apteka będzie dobrze ocenianym i przyjemnym miejscem, do którego pacjenci z chęcią będą wracać po zakupy.

Pozytywne nastawienie

Dobra i przyjazna postawa farmaceutów oraz pozytywne nastawienie pomoże wpłynąć na zbudowanie więzi i lojalności pacjentów do apteki oraz nawiązanie dobrych relacji. Będąc pozytywnie nastawionym, można osiągnąć znacznie więcej niż się tego oczekuje, a dodatkowo taka postawa jest zaraźliwa, przez co pacjenci są dobrze nastawieni do personelu, apteki i łatwiej podejmują decyzję o zakupie.

Zrozumienie potrzeb pacjentów

Każdy pacjent, który odwiedza aptekę jest inny, ma inne oczekiwania, potrzeby i problemy. Dlatego farmaceuci potrzebują ciągle udoskonalać swoje umiejętności słuchania.

Szkolenia

Aby apteka była dobrze oceniana przez pacjentów, należy oferować „wspaniałą” obsługę, wtedy pacjent wróci ponownie. Dlatego tak ważną rolę w biznesie aptecznym odgrywają szkolenia personelu apteki, szkolenia dla farmaceutów, które podnoszą i rozwijają umiejętności nawiązywania kontaktu, skutecznego komunikowania się, budowania dobrych relacji, obsługi pacjenta oraz finalizowania sprzedaży wraz z zaproszeniem do ponownego zakupu.

Praca zespołowa personelu

Na sukces apteki składa się praca wszystkich pracowników włączając w to kierowników i właścicieli. Praca zespołowa personelu, dzięki odpowiedniemu podziałowi zadań, dobrej komunikacji, przepływowi informacji i zaangażowaniu wpłynie pozytywnie na satysfakcję pacjentów, ale i przełoży się na skuteczność i zwiększenie sprzedaży w aptece.

Jak zwiększyć sprzedaż w aptece?

Należy zadbać o odpowiednie wyszkolenie farmaceutów, skupić się na zadowoleniu pacjentów, upewniając się, że personel jest zawsze przyjaźnie nastawiony, że klienci nie czekają w kolejce, a z pewnością wrócą ponownie.

Więcej: sebby.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.