Katarzyna Sabiłło: zakaz reklamy aptek jest niekonstytucyjny

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Katarzyna Sabiłło/ rynekaptek.pl   11-04-2016, 07:41

Katarzyna Sabiłło: zakaz reklamy aptek jest niekonstytucyjny Spór o zakaz reklamy aptek

Twierdzenie, że utożsamiam opiekę farmaceutyczną z Programem Opieki Farmaceutycznej jest nieuzasadnione, a zarzut nieznajomości przedmiotu, a nawet wręcz celowej próby wprowadzania odbiorców w błąd jest nieuprawniony - oświadcza Katarzyna Sabiłło.

Prezes Fundacji Lege Pharmaciae, Katarzyna Sabiłło, odnosi się w ten sposób do pisma prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, Elżbiety Piotrowskiej-Rutkowskiej, która oceniła wypowiedź prezes Sabiłło na temat opieki farmaceutycznej, jako "wynikającą z nieznajomości przedmiotu lub celowej próby wprowadzenia odbiorców w błąd", sugerując, że prezes Sabiłło utożsamia opiekę farmaceutyczną z niedozwoloną reklamą aptek i ich działalności, realizowaną w formie Programu Opieki Farmaceutycznej.

"W audycji nie poruszona została ani razu kwestia Programu Opieki Farmaceutycznej. Twierdzenie więc, że utożsamiam opiekę farmaceutyczną z powyższym programem jest nieuzasadnione, a zarzut nieznajomości przedmiotu, a nawet wręcz celowej próby wprowadzania odbiorców w błąd jest nieuprawniony stanowiąc bezpodstawne oskarżenie" - informuje prezes Sabiłło w piśmie do NRA.

Przypomina, że "samorząd aptekarski zabiegał o zaostrzenie zapisu dotyczącego reklamy aptek. Nowe, bardziej rygorystyczne przepisy ustawy Prawo farmaceutyczne w tym zakresie weszły w życie 1 stycznia 2012 roku".

- Zakaz, który obowiązywał do końca 2011 r., dotyczył tylko takiej reklamy aptek, która odnosiła się do leków refundowanych lub leków o nazwie identycznej z objętymi refundacją. Aktualny dotyczy wszelkiej działalności aptek. Przepisy stanowią także, że reklamą nie jest informacja o godzinach otwarcia apteki i jej lokalizacji - dodaje Katarzyna Sabiłło.

Jej zdaniem, konstrukcja tych przepisów daje ogromne możliwości interpretacyjne. Każda bowiem informacja przekazana przez aptekę, a wykraczająca poza powyższy zakres, może być interpretowana jako zakazana prawem reklama apteki lub jej działalności.

- Na przestrzeni czterech lat obowiązywania całkowitego zakazu reklamy aptek okazało się, że generuje on coraz większe absurdy, nie mając jakiegokolwiek pozytywnego przełożenia na bardziej efektywną opiekę nad pacjentem. Apteki nie mogą informować pacjentów o tym, że, np. dokonują pomiaru ciśnienia, sprawdzają potencjalne interakcje między przyjmowanymi lekami itp., czyli o prowadzonej przez nie …opiece farmaceutycznej - stwierdza szefowa Fundacji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH