KER: reklama Undofenu Max wprowadzała w błąd

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: marketing-news.pl/rynekaptek.pl   10-03-2015, 12:39

KER: reklama Undofenu Max wprowadzała w błąd

Komisja Etyki Reklamy uznała, że firma Omega Pharma Poland, reklamując preparat Undofen Max, wprowadza konsumentów w błąd. Reklamę zaskarżył farmaceuta.

W reklamie telewizyjnej pada stwierdzenie, że jest to "skuteczny lek z terbinafiną o potrójnym działaniu”. Jednocześnie na ekranie widoczna jest plansza, na której wymienione są wszystkie trzy wspomniane działania: przeciwgrzybicze, przeciwzapalne, przeciwbakteryjne.

Jak alarmuje skarżący, jest to jawne wprowadzanie konsumenta w błąd, gdyż nie istnieją żadne podstawy medyczne ani naukowe potwierdzające przeciwzapalne i przeciwbakteryjne działanie terbinafiny.

Jedynym działaniem tej substancji potwierdzonym badaniami klinicznymi jest działanie przeciwgrzybicze, co też zostało ujęte w Charakterystyce Produktu Leczniczego. Sugerowanie działania przeciwzapalnego i przeciwbakteryjnego jest niezgodne z aktualną wiedzą medyczną oraz dokumentami rejestracyjnymi Undofenu Max.

Skarżący podkreślił również, że jako farmaceuta kilkakrotnie spotkał się z sytuacją, gdy pacjenci pytali o ten środek przekonani, że ma on działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne.

W odpowiedzi na skargę firma wskazała na naruszenie przepisów, do jakiego miało dojść podczas składania skargi. Przywołała, że zgodnie z art. 7 i 9 regulaminu rozpatrywania skarg skargi mogą być wnoszone przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne, które nie posiadają osobowości prawnej. Z treści skargi wynika, że została złożona przez farmaceutę prowadzącego aptekę, tym samym nie sposób uznać skarżącego prowadzącego działalność gospodarczą w formie apteki za konsumenta – stwierdza.

Omega Pharma uznała zarzut za nieuzasadniony jednak reklamę wycofano z obiegu oraz zaprzestano jej dalszego dystrybuowania wśród odbiorców 18 sierpnia 2014 r. Ponadto firma zaznaczyła, że na stronie internetowej www.undofen.pl jako jedyne działanie produktu leczniczego wskazane jest działanie przeciwgrzybicze, co jest potwierdzone badaniami klinicznymi.

W opinii zespołu orzekającego ze względu na fakt, że skarżony nie przedstawił dowodów potwierdzających „działanie przeciwzapalne i antybakteryjne” preparatu, reklama może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy, a także wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu.

Informacja o potrójnym działaniu preparatu powinna zostać zmodyfikowana w taki sposób, aby usunąć naruszenie norm Kodeksu etyki reklamy.

Więcej: http://www.marketing-news.pl/

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH