KER uznała hasło reklamowe za nieuzasadnione

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/ rynekaptek.pl   02-03-2015, 12:35

KER uznała hasło reklamowe za nieuzasadnione

W skargach do Komisji Etyki Reklamy dotyczących opakowania inhalatora jednej z firm zwrócono uwagę, że umieszczone tam hasło „Inhalator polecany przez lekarzy” nie jest uzupełnione (ani na opakowaniu ani wewnątrz) żadnym uzasadnieniem czy wyjaśnieniem takiej rekomendacji.

Według autora jednej ze skarg hasło w takiej formie bezpośrednio wprowadza pacjentów w błąd, sugerując, że wszyscy lekarze polecają ten produkt. Inny skarżący powołał się na Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na odwoływaniu się do zaleceń osób znanych publicznie, naukowców, osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujących posiadanie takiego wykształcenia.

Firma CHDE w odpowiedzi na złożone skargi oceniła m.in., że twierdzenia jakoby naruszyła normy prawne „nie podając źródła opinii”, stanowią jedynie swobodną i daleko posuniętą nadinterpretację obowiązujących norm i jako takie nie mogą stanowić podstawy formułowanych zarzutów.

Jednak Komisja Etyki Reklamy uznała, że hasło umieszczone na opakowaniu inhalatorów narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Jej zdaniem firma CHDE nie przedstawiła dowodów na poparcie tezy, iż produkt rzeczywiście jest rekomendowany przez lekarzy. Dlatego slogan wykorzystujący wizerunek zawodu zaufania publicznego, jakim jest zawód lekarza, może nadużywać zaufania odbiorców i wprowadzać konsumentów w błąd.

Więcej: http://www.wirtualnemedia.pl/

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH