KER: w 2015 roku najczęściej skarżona była reklama suplementu Tulleo

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Wirtualne Media/ rynekaptek.pl   25-05-2016, 11:04

KER: w 2015 roku najczęściej skarżona była reklama suplementu Tulleo

W roku 2015 do Rady Reklamy wpłynęły 692 skargi. Komisja Etyki Reklamy prowadziła w sumie 201 postępowań w sprawie przekazów reklamowych.

Oznacza to zdecydowany spadek liczby skarg w stosunku do roku 2014, kiedy skarg wpłynęło w sumie 2488. Znaczącej zmianie nie uległa liczba prowadzonych postępowań - 201 w roku 2015, rok wcześniej 216.

Jak tłumaczy Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, spadek liczby skarg wynika głównie z braku tak kontrowersyjnej kampanii z jaką mieliśmy do czynienia w roku 2014, kiedy na reklamę firmy Ballerina wpłynęło ponad 1600 skarg. Na najbardziej skarżoną reklamę roku 2015 - promującą kosmetyki marki Playboy - wpłynęło 261 skarg.

Najbardziej skarżonym kanałem komunikacji roku 2015 był internet, na drugim miejscu znalazła się telewizja, trzecie miejsce przypadło reklamie zewnętrznej. W porównaniu z rokiem 2014 zdecydowanie wzrosła liczba skarg na reklamy radiowe.

Najwięcej skarg - 266 wpłynęło na reklamy z sektora kosmetycznego, głównie za sprawą internetowej reklamy kosmetyków marki Playboy, na którą wpłynęło aż 261 skarg.

Druga najczęściej skarżona kategoria to rozrywka - w sumie odnotowano 95 skarg, które przełożyły się na 22 postępowania.

Trzecia kategoria pod względem liczby skarg w roku 2015 to suplementy diety - na reklamy tego typu produktów wpłynęło 95 skarg, a Komisja Etyki Reklamy podjęła 19 uchwał.

Najczęściej skarżona była reklama suplementu diety Tulleo, na którą wpłynęło 65 skarg. Odbiorcy zwracali uwagę, że reklama, promująca syrop ułatwiający zasypianie dzieciom, może odwracać uwagę od możliwych przyczyn problemów z zasypianiem, natury psychologicznej lub o podłożu chorobowym.

Skarżący zarzucali też reklamie, że zachęca do zakupu poprzez wykorzystywanie uczucia lęku. Komisja Etyki Reklamy w tym przypadku nie zgodziła się z zarzutami, nie dopatrując się naruszeń Kodeksu Etyki Reklamy.

Więcej: http://www.wirtualnemedia.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH