Kiedy pacjent nie umie dokładnie wyjaśnić, co mu dolega...

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: GdziePoLek.pl/ rynekaptek.pl   10-05-2018, 15:27

Kiedy pacjent nie umie dokładnie wyjaśnić, co mu dolega... Jeśli nawet sto razy przypomniałeś, że insulinę należy przechowywać w lodówce, może się okazać, że za tę informację podziękuje Ci sto pierwszy pacjent, który do tej pory o tym nie wiedział (fot. archiwum)

To, co dla farmaceuty jest oczywiste, dla laika może wymagać dokładnego wyjaśnienia. Pacjenci mają prawo do niewiedzy, dlatego farmaceuci powinni okazywać dużo wyrozumiałości - oceniają autorzy poradnika i podają 10 rzeczy, których pacjent może nie wiedzieć.

1. Nie zna dokładnej nazwy leku
Dla niektórych zapamiętanie nazwy leku jest równie trudne, jak nauczenie się nowego słowa w obcym języku. Dlatego pacjenci bardzo często przekręcają nazwy, mylą postaci farmaceutyczne – pytają o „herbatkę z sedesu”, „maść elektryczną”, „tester przeciwciążowy” czy „krem w żelu z sadła świetlika” - informuje serwis GdziePoLek.pl.

2. Nie rozumie fachowego słownictwa
Jałowe, antyagregacyjne, spazmolityczne? – pacjenci mają prawo nie wiedzieć, o co chodzi. Najlepiej używać zwrotów potocznych i nie poprawiać chorych, gdy proszą o "witaminę na porost krwinek" czy "tabletki na rozpuszczenie krwi".

3. Nie rozumie reguł rządzących funkcjonowaniem apteki
Pacjenci mogą nie znać farmaceutycznych przepisów branżowych, które przecież są dosyć specyficzne. Wynikają z tego czasami nieporozumienia i konfliktowe sytuacje. Do problematycznych sytuacji może także dochodzić, kiedy pacjent chce zwrócić lek lub kupić większą liczbę opakowań produktów np. z pseudoefedryną.

4. Nie umie dokładnie wyjaśnić, co mu dolega
Kiedy pacjent prosi o coś „na pryszcze”, farmaceuta automatycznie sięga po jakiś przeciwtrądzikowy płyn lub krem. Tymczasem może się okazać, że chodzi nie o trądzik, ale o wysypkę zlokalizowaną w intymnych miejscach. W myśl zasady, że "nie ma złych odpowiedzi pacjentów, są tylko nieprecyzyjne pytania farmaceutów" - warto zadać odpowiednio sformułowane pytania pomocnicze.

5. Nie zna dokładnych parametrów produktu, którego potrzebuje
Pacjent często nie wie, jakiej wielkości kompres jest mu potrzebny, ponieważ nie zna zasad prawidłowego opatrywania ran. Jeśli jest to możliwe – dopytaj, podpowiedz co trzeba sprawdzić, aby pacjent kupił właściwy rodzaj produktu.

6. Nie wie, jak prawidłowo przyjmować i przechowywać lek
Niestety przypadki zastosowania niewłaściwej drogi podania leku w dalszym ciągu nie są rzadkością. Jeśli więc nawet sto razy przypomniałeś, że insulinę należy przechowywać w lodówce, może się okazać, że za tę informację podziękuje Ci sto pierwszy pacjent, który do tej pory o tym nie wiedział.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH