Kierowniku, idziesz na urlop? Zadbaj o zastępstwo

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: OIA Kraków/ rynekaptek.pl   13-07-2017, 14:12

Kierowniku, idziesz na urlop? Zadbaj o zastępstwo Kierownik apteki, idąc na urlop, musi zadbać o zastępstwo

W związku z trwającym sezonem urlopowym Krakowska Okręgowa Izba Aptekarska przypomina o konieczności wyznaczenia zastępcy kierownika apteki na czas jego nieobecności w aptece.

Zgonie z przepisami wynikającymi z art. 88 ust. 1 pkt. 4 ustawy z 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008r. Nr 45 poz. 271 z późn. zm.) oraz § 11 Rozporządzenia ministra zdrowia z 18 października 2002 r. w sprawie podstawowych warunków prowadzenia apteki (Dz. U. Nr 187 poz. 1565) kierownik apteki na czas swojej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem (np. wypoczynkowy, macierzyński, wychowawczy), jest zobowiązany wyznaczyć farmaceutę na zastępstwo.

W przypadku nieobecności dłuższej niż 30 dni, powierzenie zastępstwa wymaga powiadomienia w formie pisemnej Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego i Okręgowej Izby Aptekarskiej.

Powierzenie zastępstwa innemu magistrowi farmacji na okres krótszy niż 30 dni wymaga pisemnego upoważnienia, podpisanego przez kierownika wraz z podaniem terminu zastępstwa.

Jeżeli nieobecność pokrywa się z terminem refundacji, upoważnienie takie należy dołączyć do zestawienia refundacyjnego, drugi egzemplarz powinien być przechowywany w aptece. Należy również dołączyć pismo o upoważnieniu kogoś innego do podpisania i podbicia refundacji (wystarczy wysłać/dostarczyć takie pismo wraz z refundacją). Zastępstwo w obu przypadkach może powierzyć tylko aktualny kierownik apteki (obecny w rejestrach WIF, OIA i NFZ).

Prawo nie przewiduje żadnej formy zastępstwa w przypadku, kiedy apteka nie posiada w ogóle kierownika (np. w przypadku wypowiedzenia kierownikowi umowy o pracę ze skutkiem natychmiastowym i jednocześnie niepowierzenie przez niego zastępstwa innemu magistrowi farmacji).

Kierownik, będący w okresie wypowiedzenia umowy o pracę, może przed swoim odejściem powierzyć w formie pisemnej zastępstwo innemu farmaceucie lub kandydatowi na nowego kierownika apteki na okres do 30 dni.

W tym okresie podmiot prowadzący aptekę powinien dopełnić wszelkich formalności w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym, Okręgowej Izbie Aptekarskiej i Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczących zmiany na stanowisku kierownika.

Niedopełnienie tych formalności może skutkować unieruchomieniem apteki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH