Korupcja w farmacji: złote standardy a codzienna praktyka

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: blog.ey.pl/ rynekaptek.pl   23-08-2017, 11:40

Korupcja w farmacji: złote standardy a codzienna praktyka Dlaczego odgórnie nakładane dyrektywy antykorupcyjne nie są skuteczne w przekształcaniu dotychczasowych praktyk w branży farmaceutycznej

Pomimo nakładania na firmy farmaceutyczne kar za niestosowanie się do przepisów antykorupcyjnych, te nadal miewają trudności z dostosowaniem się do obowiązujących regulacji prawnych oraz dobrych praktyk rynkowych w zakresie działań antykorupcyjnych.

Naukowcy z Uniwersytetu w Sussex przeprowadzili badanie, które miało odpowiedzieć na pytanie, dlaczego odgórnie nakładane dyrektywy antykorupcyjne nie są skuteczne w przekształcaniu dotychczasowych praktyk w branży farmaceutycznej - informuje na swoim blogu Anna Kuśmierczuk, analityk EY.

Dotyczy to szczególnie regionu Azji i Pacyfiku. Stwierdzono, że choć zespoły odpowiedzialne za etykę i zgodność (compliance) funkcjonujące w tych spółkach wdrażają złote standardy i procedury, jednostki sprzedażowe odbierają przepisy antykorupcyjne jako niesprzyjające wykonywaniu ich pracy.

Naukowcy wskazali dwa główne wyzwania dla firm farmaceutycznych chcących rozwijać działalność na rynkach wschodzących. Z jednej strony nacisk na zachowania podporządkowane lokalnym normom takim jak przejawy wystawnej gościnności, a z drugiej – konieczność dostosowania się do ogólnoświatowych przepisów antykorupcyjnych. Chęć przestrzegania zasad często wiąże się z obawą straty ważnego klienta na rzecz innych graczy, którzy postępują w sposób niezgodny z globalnymi zasadami.

Drugie wyzwanie to rozbieżność pomiędzy potrzebami przedstawicieli medycznych a wymaganiami stawianymi przez zespoły odpowiedzialne w organizacji za etykę i postępowanie zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Pierwszej z tych grup wręczanie upominków i zaproszeń na ekskluzywne wydarzenia ułatwia pielęgnowanie dobrych relacji z przedstawicielami zawodów medycznych oraz instytucji ochrony zdrowia. Jednakże takie zachowania mogą łamać wymogi etyczne stawiane przez zespoły za nie odpowiedzialne.

Na podstawie wyników badań, przedstawiono trzy sposoby ograniczenia nieetycznych praktyk. Po pierwsze, firmy farmaceutyczne powinny upewnić się, że system motywacyjny opracowany dla działów sprzedaży jest dostosowany do przepisów antykorupcyjnych. Po drugie, sam zarząd spółki powinien pokazać, jak ważne jest stosowanie odpowiednich praktyk etycznych oraz podejmowanie działań zgodnych z obowiązującymi regulacjami. Trzecia rekomendacja dotyczy nawiązania współpracy z konkurencją.

Więcej: https://www.blog.ey.pl/




Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH