Korupcja w farmacji: złote standardy a codzienna praktyka

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: blog.ey.pl/ rynekaptek.pl   23-08-2017, 11:40

Korupcja w farmacji: złote standardy a codzienna praktyka Dlaczego odgórnie nakładane dyrektywy antykorupcyjne nie są skuteczne w przekształcaniu dotychczasowych praktyk w branży farmaceutycznej

Pomimo nakładania na firmy farmaceutyczne kar za niestosowanie się do przepisów antykorupcyjnych, te nadal miewają trudności z dostosowaniem się do obowiązujących regulacji prawnych oraz dobrych praktyk rynkowych w zakresie działań antykorupcyjnych.

Naukowcy z Uniwersytetu w Sussex przeprowadzili badanie, które miało odpowiedzieć na pytanie, dlaczego odgórnie nakładane dyrektywy antykorupcyjne nie są skuteczne w przekształcaniu dotychczasowych praktyk w branży farmaceutycznej - informuje na swoim blogu Anna Kuśmierczuk, analityk EY.

Dotyczy to szczególnie regionu Azji i Pacyfiku. Stwierdzono, że choć zespoły odpowiedzialne za etykę i zgodność (compliance) funkcjonujące w tych spółkach wdrażają złote standardy i procedury, jednostki sprzedażowe odbierają przepisy antykorupcyjne jako niesprzyjające wykonywaniu ich pracy.

Naukowcy wskazali dwa główne wyzwania dla firm farmaceutycznych chcących rozwijać działalność na rynkach wschodzących. Z jednej strony nacisk na zachowania podporządkowane lokalnym normom takim jak przejawy wystawnej gościnności, a z drugiej – konieczność dostosowania się do ogólnoświatowych przepisów antykorupcyjnych. Chęć przestrzegania zasad często wiąże się z obawą straty ważnego klienta na rzecz innych graczy, którzy postępują w sposób niezgodny z globalnymi zasadami.

Drugie wyzwanie to rozbieżność pomiędzy potrzebami przedstawicieli medycznych a wymaganiami stawianymi przez zespoły odpowiedzialne w organizacji za etykę i postępowanie zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Pierwszej z tych grup wręczanie upominków i zaproszeń na ekskluzywne wydarzenia ułatwia pielęgnowanie dobrych relacji z przedstawicielami zawodów medycznych oraz instytucji ochrony zdrowia. Jednakże takie zachowania mogą łamać wymogi etyczne stawiane przez zespoły za nie odpowiedzialne.

Na podstawie wyników badań, przedstawiono trzy sposoby ograniczenia nieetycznych praktyk. Po pierwsze, firmy farmaceutyczne powinny upewnić się, że system motywacyjny opracowany dla działów sprzedaży jest dostosowany do przepisów antykorupcyjnych. Po drugie, sam zarząd spółki powinien pokazać, jak ważne jest stosowanie odpowiednich praktyk etycznych oraz podejmowanie działań zgodnych z obowiązującymi regulacjami. Trzecia rekomendacja dotyczy nawiązania współpracy z konkurencją.

Więcej: https://www.blog.ey.pl/




Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH