Kto odpowiada: producent preparatu czy prowadzący profil?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   08-09-2016, 12:45

Kto odpowiada: producent preparatu czy prowadzący profil? Decyzja KER nie wskazuje odpowiedzi

"Kobieta jest jak małpa... Nie puści jednej gałęzi dopóki nie złapie drugiej" głosi podpis pod fotografią trzech kobiet (jedna - zwrócona tyłem do widza jest w bieliźnie, dwie pozostałe - ustawione bokiem i en face - są nagie) - tak zaczyna się reklama preparatu na erekcję.

Nic dziwnego, że taki komunikat reklamowy suplementu diety Erekton Fast spotkał się z krytyką oglądających. Zdaniem osoby, która zgłosiła swoje zastrzeżenia do Komisji Etyki Reklamy, "na fb-owym profilu "Twardy punkt widzenia" wszystkie prezentowane komunikaty mają charakter seksistowski, upokarzający i stawiający kobiety w roli niewolnicy, skarbonki etc. Komentarze są wulgarne i przekraczają wszelkie normy obyczajowości, a przynajmniej dobrego smaku". Jej zdaniem, doszło do dyskryminacji ze względu na płeć.

Producent przyznaje w wyjaśnieniach, że rzeczywiście w przekazie reklamowym użyto "niekiedy wulgarnych określeń" i można je uznać za dyskryminujące, ale....

strona na Facebooku nie jest administrowana przez producenta suplementu. Firma udostępniła logo produktu Erekton i zleciła prowadzenie profilu na Facebooku dotyczącym zdrowia i urody - wyjaśnia producent preparatu.

Dodaje: - Prowadzenie profilu zostało zlecone kobiecie ze względu na to, że profil jest przeznaczony dla mężczyzn. Uznano, że typ wrażliwości kobiecej będzie lepiej odpowiadał zapotrzebowaniu mężczyzn i zagwarantuje wyważone i umiarkowane wpisy oraz fotografie. Treści umieszczane na profilu nie są też zatwierdzane ani monitorowane przez firmę, która nie ma bezpośredniego wpływu na treść zamieszczanych wpisów.

Jak ocenia firma, jedynym środkiem jej dostępnym jest zaapelowanie do osoby prowadzącej profil o większy umiar i delikatność w zakresie prezentowanych sformułowań i fotografii, a w przypadku, gdy nie odniesienie to skutku - rozwiązanie lub nieprzedłużenie umowy dotyczącej prowadzenia profilu.

"W myśl postanowień Kodeksu Etyki Reklamy producent preparatu nie jest reklamodawcą tj. podmiotem, który zwłaszcza odpłatnie lub za wynagrodzeniem w innej formie, zlecił do wykonania reklamę z przeznaczeniem do dystrybucji, a przekaz reklamowy dotyczy tego podmiotu, lub jego działalności, lub jego produktu, lub produktu pozostającego w jego dyspozycji".

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH