Lek działa wadliwie? Odnieś go do apteki

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ/rynekaptek.pl   03-07-2015, 10:31

Lek działa wadliwie? Odnieś go do apteki Pierwszy krok do złożenia reklamacji to odniesienie leku do apteki

W przypadku problemów z lekiem, pacjent powinien odnieść wadliwy lek do apteki. Z apteki produkt zostanie przekazany do hurtowni, a ta ma obowiązek przekazać reklamację do wytwórcy - przypomina producent leku. Opisujemy jeden taki przypadek.

Do redakcji zgłosił się do pacjent przyjmujący lek Asaris 500 z powodu POCHP. Poinformował o źle działającym, zacinającym się inhalatorze, co uniemożliwia przyjęcie zalecanych przez lekarza dawek leku.

W czerwcu br. kupił dwa opakowania produktu, oba po zażyciu kilku dawek nie nadawały się do użytku. Lekarz przepisał ponownie dwa opakowania leku, zastrzegając, że ponownie tak nie zrobi, z uwagi na kontrole NFZ w zakresie przepisywania leków refundowanych. Z nowo kupionych dwóch opakowań, jedno jako tako działa, w drugim, po kilku dawkach, mechanizm znowu zawiódł.

Podane przez pacjenta przykładowe opakowania leku Asaris 500, które nie działają: nr serii: 223017015, data ważności 09.2016 nr serii: 223016015, data ważności 08.2016.

Zwróciliśmy się z zapytaniem do producenta leku, firmy Polfarmex, co w takiej sytuacji ma zrobić chory.

"W związku z otrzymanym zgłoszeniem dotyczącym wadliwych (zacinających się) inhalatorów produktu Asaris proszek do inhalacji (500 mikrogramów + 50 mikrogramów)/ dawkę inhalacyjną o ww. seriach, niezwłocznie zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające" - zapewnia Ewelina Chojnacka, specjalista ds. zapewnienia jakości Polfarmexu.

Producent jednocześnie informuje, że w celu ustalenia przyczyny powstałej wady produktów, pacjenci powinni przekazać niesprawne inhalatory do apteki, w której dokonali zakupu. Z apteki produkt zostanie przekazany do hurtowni, a ta ma obowiązek przekazać reklamację do wytwórcy. Wówczas producent może rozpocząć postępowanie reklamacyjne.

"Ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby jakość produktów, za które jesteśmy odpowiedzialni, była jak najwyższa, dlatego jesteśmy wdzięczni za każde zgłoszenie" - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH