Lubuskie: sypią się kolejne kary za reklamę aptek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Lubuski WIF/ rynekaptek.pl   11-10-2017, 08:01

Lubuskie: sypią się kolejne kary za reklamę aptek Kolejne kary za złamanie zakazu reklamy aptek

Lubuski WIF nakłada kolejne kary za złamanie zakazu reklamy aptek. Tym razem wydał dwie decyzje noszące październikową datę. W pierwszej sprawie przedsiębiorca ma do zapłacenia 5 tys. zł, w drugiej - po 30 tys zł - właściciel apteki oraz organizator programu lojalnościowego.

W pierwszej sprawie kara dotyczy za działania polegające na reklamowaniu apteki poprzez gazetkę zawierającą logo apteki. Znajdowała się ona w ekspedycji na stoliku przeznaczonym dla pacjentów. Ponadto wewnątrz apteki znajdował się stojak z tzw. ofertą miesiąca. Preparaty z umieszczonymi cenami znajdowały się również w gazetce w tych samych cenach.

Jak wyjaśniał właściciel apteki, gazetka stanowiła informator cenowy, była drukowana na zlecenie spółki prowadzącej sieć aptek, nie była kolportowana poza aptekę i była eksponowana w aptece w okresach kwartalnych.

W ocenie WIF, podanie cen podanych przy towarach zamieszczonych w gazetce z jednoczesnym umieszczeniem tej samej oferty na stojaku z oznaczeniem oferta miesiąca, miała na celu zachęcenie do ich zakupu w konkretnej aptece. Gazetki odnosiły się do oferty handlowej apteki.

Za te działania WIF nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 5 tys. zł.

Druga decyzja jest podobna do już przez nas opisywanej. Przedsiębiorca złamał zakaz reklamy aptek poprzez wydawanie kart rabatowych, kart identyfikacji pacjenta, bonów, kuponów punktowych i kuponów promocyjnych uczestnikom w zakresie realizowanych programów. 

WIF ustalił, że przedsiębiorca prowadził programy lojalnościowe. W jego ocenie nie tylko naruszył artykuł 94a ustawy Prawo farmaceutyczne, ale również ograniczył wolność w podejmowaniu decyzji kierownika apteki. Przedstawiciel zawodu zaufania publicznego, jakim jest farmaceuta, nie może być używany przez pracodawcę w celach marketingowych i lojalnościowych.

Inspektor nałożył 30 tys. zł kary dla przedsiębiorcy prowadzącego aptek, w której doszło do złamania prawa oraz 30 tys. z kary dla podmiotu organizującego i zarządzającego programami lojalnościowymi udostępnionymi w tej aptece.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH