Magnez za 2 zł? KER: ta reklama mogła wprowadzać w błąd

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: radareklamy.pl/rynekaptek.pl   28-05-2019, 13:23

Magnez za 2 zł? KER: ta reklama mogła wprowadzać w błąd Konsumet złozył skargę na reklamę telewizyjną Neomag Forte D3 (Fot. Archiwum)

Konsument złożył skargę na reklamę preparatu Neomag Forte D3, której - jak twierdzi - głównym przekazem jest rzekoma cena produktu w wysokości 2 zł. W opinii konsumenta reklama celowo wprowadza widza w błąd co do rzeczywistej ceny leku.

"W reklamie rozmawiają dwie koleżanki prawdopodobnie w aptece, jedna koleżanka mówi do drugiej o magnesie, który kosztuje 2 zł oraz wyjaśnia wszystkie korzyści. Okazuje się że te dwa złote to tylko kwota dodana do normalnej ceny produktu i w efekcie produkt ten w rzeczywistości kosztuje 16 - 18 zł. Przekonałem się o tym dopiero w aptece, gdzie na półce sklepowej odkryłem prawdziwą cenę. Dopiero po ponownym obejrzeniu reklamy w internecie zrozumiałem przekaz tych „dwóch złoty za magnez”. napisał autor skargi.

Jego zdaniem, "reklama bazuje na łatwowierności widzów, najbardziej szkodliwa może być dla osób starszych, które mogą uwierzyć, że produkt kosztuje 2 zł. Nikt, absolutnie nikt, nie ma szans zwrócić uwagi na maleńki druczek, który wyświetlany jest przez 4 sekundy i pokazuje prawdziwą cenę suplementu".

Firma Aflofarm Farmacja będąca reklamodawcą produktu wyjaśnia, że reklama nie wprowadza konsumentów w błąd. Zarzut jakoby przekaz reklamy sugerował, iż Neomag forte D3 można zakupić w cenie 2 zł, nie znajduje żadnego potwierdzenia w stanie faktycznym. W tym miejscu przytacza fragmenty warstwy słownej reklamy:

- Cześć kochana, co tam kupujesz?

- Witaminę D3! Nie zgadniesz za ile.

- Nie wiem, 10 zł?

- Za 2 zł. Zobacz!

- Ale to jest Neomag.

- Neomag Forte D3, czyli podwójna dawka magnezu i aż 2 tysiące jednostek witaminy 03, a Neomag Forte D3 kosztuje zaledwie 2 zł więcej.

- To tak jakbyś dostała witaminę D3 za 2 zł.

- No przecież od początku ci to mówiłam.

KER uznał, iż oceniane reklamy (telewizyjna i internetowa) mogą nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy oraz wprowadzać odbiorców w błąd w odniesieniu do istotnych cech, w tym ceny reklamowanego produktu. Uznał także, że reklamy nie były prowadzone z należytą starannością.

- Biorąc pod uwagę, że dominującą kwestią komunikowaną w reklamach jest różnica w cenie pomiędzy neomag forte i neomag forte d3, co może powodować u odbiorców reklamy błędne postrzeganie ceny reklamowanego produktu - wskazała Rada.

Więcej: radareklamy.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH