Marek Tomków: zyskaliśmy lekarzy jako sojuszników

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ, Dziennik Zachodni/ rynekaptek.pl   15-03-2016, 10:42

Marek Tomków: zyskaliśmy lekarzy jako sojuszników Wiceprezes NRA o współpracy z lekarzami

Naczelna Izba Lekarska mówi dość lekarzom-przebierańcom występującym w reklamach różnych preparatów. Chce, by Ministerstwo Zdrowia wprowadziło odpowiednie przepisy regulujące sprawę. Pomysł podoba się farmaceutom.

- Reklama, w której występuje aktor przebrany za lekarza ma dla odbiorcy szczególne znaczenie, bo biały fartuch jest symbolem autorytetu, wiedzy, zaufania. Większość nie wie, że to aktorzy wcielają się w reklamowe role - wyjaśnia dla Dziennika Zachodniego Anna Ginał, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Katowicach.

Dlatego Naczelna Rada Lekarska zwróciła się do Ministra Zdrowia z apelem o zakaz reklamy suplementów diety i wyrobów medycznych przez osoby, które wykorzystują wizerunek lekarzy i farmaceutów.

- Masowa skala reklamowania w ten sposób żywności, w szczególności suplementów diety, a także wyrobów medycznych, jest zjawiskiem negatywnie wpływającym zarówno na zdrowie publiczne w naszym kraju, jak również szkodzi wizerunkowi zawodowemu osób wykonujących zawody lekarza, lekarza dentysty czy farmaceuty - ocenia NIL.

Pomysł spodobał się farmaceutom. Z jednej strony aptekarze liczą na wsparcie środowiska medycznego w zakresie wprowadzania opieki farmaceutycznej, zapewniając, że będą konsultantami pacjentów, a nie osobami od stawiania diagnozy. Od tego są lekarze, podkreślają.

Jednocześnie cieszą się na współpracę w zakresie przywrócenia prestiżu obu zawodów.  - Zyskaliśmy sojuszników w postaci lekarzy, także w obszarze ścigania reklam preparatów z udziałem lekarzy i farmaceutów lub osób ich udających - ocenia Marek Tomków, wiceprezes NRA.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH