Marek Tomków: zyskaliśmy lekarzy jako sojuszników

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ, Dziennik Zachodni/ rynekaptek.pl   15-03-2016, 10:42

Marek Tomków: zyskaliśmy lekarzy jako sojuszników Wiceprezes NRA o współpracy z lekarzami

Naczelna Izba Lekarska mówi dość lekarzom-przebierańcom występującym w reklamach różnych preparatów. Chce, by Ministerstwo Zdrowia wprowadziło odpowiednie przepisy regulujące sprawę. Pomysł podoba się farmaceutom.

- Reklama, w której występuje aktor przebrany za lekarza ma dla odbiorcy szczególne znaczenie, bo biały fartuch jest symbolem autorytetu, wiedzy, zaufania. Większość nie wie, że to aktorzy wcielają się w reklamowe role - wyjaśnia dla Dziennika Zachodniego Anna Ginał, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Katowicach.

Dlatego Naczelna Rada Lekarska zwróciła się do Ministra Zdrowia z apelem o zakaz reklamy suplementów diety i wyrobów medycznych przez osoby, które wykorzystują wizerunek lekarzy i farmaceutów.

- Masowa skala reklamowania w ten sposób żywności, w szczególności suplementów diety, a także wyrobów medycznych, jest zjawiskiem negatywnie wpływającym zarówno na zdrowie publiczne w naszym kraju, jak również szkodzi wizerunkowi zawodowemu osób wykonujących zawody lekarza, lekarza dentysty czy farmaceuty - ocenia NIL.

Pomysł spodobał się farmaceutom. Z jednej strony aptekarze liczą na wsparcie środowiska medycznego w zakresie wprowadzania opieki farmaceutycznej, zapewniając, że będą konsultantami pacjentów, a nie osobami od stawiania diagnozy. Od tego są lekarze, podkreślają.

Jednocześnie cieszą się na współpracę w zakresie przywrócenia prestiżu obu zawodów.  - Zyskaliśmy sojuszników w postaci lekarzy, także w obszarze ścigania reklam preparatów z udziałem lekarzy i farmaceutów lub osób ich udających - ocenia Marek Tomków, wiceprezes NRA.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH