Marketing apteczny: na nudę nie ma miejsca

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PP/rynekaptek.pl   01-10-2010, 12:18

Marketing apteczny: na nudę nie ma miejsca

Apteka jak dobry sklep z markową odzieżą ma przyciągać klienta (pacjenta). Chodzi nie tylko o szeroki asortyment czy fachową opiekę, ale też odpowiedni wystrój, sposób prezentacji leków czy chwytliwe hasła reklamowe.

Zarówno apteki sieciowe, jak i właściciele aptek rodzinnych podążają za najnowszymi trendami, by być konkurencyjnym i przyciągać nowych klientów. Mimo spadkowej tendencji, liczba aptek w Polsce jest nadal wysoka, szczególnie w dużych aglomeracjach. Tam widok dwóch, trzech aptek na jednej ulicy nikogo już nie dziwi.

Pierwsze wrażenie
Psychologiczna zasada pierwszego wrażenia dotyczy także branży aptecznej. Niezmiernie ważnym jest, aby pacjentowi doradził miły i uprzejmy farmaceuta. Wpierw jednak trzeba postarać się o to, by pacjent wybrał akurat naszą aptekę.

Działania marketingowe to jedno, reklama danego produktu to drugie. Wielu pacjentów przychodzi do apteki i prosi o reklamowany w telewizji „lek na grypę". W tej sytuacji dla pacjenta liczy się pomoc i doradztwo ze strony farmaceuty.

Dostępność szkoleń dla farmaceutów i wprowadzanie do aptek zasad handlu obowiązujących w sklepach z innym asortymentem również może przynosić wiele korzyści. Jednak ich ocena często należy od indywidualnych oczekiwań.

Jednak żaden właściciel apteki, ktory zainwestował spore pieniądze w nowy „design“ apteki nie będzie zadowolony, jeśli uzyskiwane przychody są poniżej oczekiwań.

Szkolą, jak promować apteki
Uczelnie i firmy prowadzące szkolenia prześcigają się z ofertą szkoleń dla aptekarzy. Praktycznie każda uczelnia wyższa w większym mieście oferuje różnego rodzaju studia podyplomowe w zakresie zarządzania apteką czy marketingu aptecznego.

Dynamiczny rozwój oferty edukacyjnej jest wyznacznikiem zainteresowania takimi kierunkami. W trakcie edukacji farmaceuci mogą nauczyć się przede wszystkim tego, jak budować pozycję apteki na rynku lokalnym i jak wyróżnić ją na tle innych podmiotów. Specjaliści przekazują również praktyczną wiedzę dotyczącą ekspozycji produktów i technik wpływania farmaceutów na pacjentów.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.